1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توقف طرح های فروش خودروسازان در هفته جاری

توقف طرح های فروش خودروسازان در هفته جاری

20 اردیبهشت 1401
  • 1

هفته گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، از سامانه متمرکزی با نام سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد. به گفته فاطمی امین، این سامانه همچنان که روند حذف قرعه کشی را در دستور کار خود قرار داده و امکان عادلانه تری را برای عرضه خودرو ایجاد می کند، فروش خود را به صورت متمرکز انجام داده و منجر به شفاف‌سازی در این عرصه می شود.

بر همین اساس، سیدرضا فاطمی امین گفته بود که از 18اردیبهشت ماه، عرضه خودرو توسط خودروسازان صرفاً می بایست از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی انجام شود. در همین راستا، در ابتدای هفته جاری سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، طی نامه ای به خودروسازان اعلام کرد که ضمن توقف عرضه خودرو از روش های دیگر، از این به بعد فروش خودرو صرفاً از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شود. 
طبق این دستور، فعلا طرح های فروش خودروسازان تا اطلاع ثانوی متوقف شده و سامانه نیز، تنها به اعلام اینکه در آینده اطلاع رسانی دقیق تری انجام می شود، بسنده کرده است. 
بنابراین به نظر می رسد که با توقف فروش شرکت های بزرگ خودروسازی کشور و تعلیق در طرح های فروش، تاکنون حتی آدرس این سامانه نیز عرضه نشده است و وزارت صمت تاکنون اطلاعات بیشتری به جز اعلام نام سامانه منتشر نکرده است. 



نظرات

  • سيد حامد محبي سيد حامد محبي (20 اردیبهشت 1401 ساعت 13:57)

    سلام به نمايندگي 4005087 ايران خودرو مراجعه كردم براي تعويض قطعه درخواست قطعه ارسال شد و تامين قطعه شد ولي نمايندگي قطعه ايكه گارانتي نداشت عوض. كرده و قطعه اي كه گارانتي داشته رو عوض نكرده