1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نمایش تبلیغ گمراه کننده لندرور دیفندر در انگلیس ممنوع شد +ویدیو

نمایش تبلیغ گمراه کننده لندرور دیفندر در انگلیس ممنوع شد +ویدیو

21 اردیبهشت 1401
  • 0

نمایش تبلیغ جگوار لندرور برای خودروی بیراهه نورد جدیدش، یعنی دیفندر، پس از آن که توسط یک نهاد دولتی گمراه کننده تشخیص داده شد، در انگلیس متوقف شده است. با این حال، این ویدیوی تبلیغاتی همچنان برای بینندگان استرالیایی نمایش داده می شود.

در این آگهی، که دو نسخه بلند و کوتاه‌ دارد، لندروور دیفندر در حال پیمایشِ زمین‌های صعب العبور دیده می شود و در پایان، زمانی که می خواهد پارک کند، دنده عقب به سمت لبه پرتگاهی می رود و به لطف سنسورهای پارک دقیق، درست قبل از رسیدن به لبه متوقف می‌شود.

 

در دو شکایت ارائه شده به اداره استانداردهای تبلیغاتی (ASA)، که نهاد مستقل ناظر بر تبلیغات در بریتانیا است، دو بیننده استدلال کرده بودند که سنسورهای پارک تنها می توانند در مورد موانع هشدار دهند و در مورد فضای خالی پشت خودرو هشداری نمی دهند و بنابراین تبلیغ مذکور «در مورد آنچه سنسور پارک می تواند واقعا انجام دهد، گمراه کننده است».

جگوار لندرور در بریتانیا در پاسخ به این ادعا، قبول کرده بود که حسگرهای پارک در مورد فضای خالی پشت خودرو هشدار نمی دهند، اما همچنین گفته بود که تصاویر دیگری در تبلیغ وجود دارد که خودرو را از زوایای دیگری نشان می‌دهد و در آنها در مسیر رو به عقب خودرو یک تخته سنگ بزرگ وجود دارد که توسط سنسورها شناسایی می‌شوند.

با این حال، سازمان دیده بان در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که «مشخص نیست که سنسور پارک به جای لبه صخره به سنگ ها واکنش نشان می دهد». این نهاد، به این ترتیب، شکایات را تایید کرد و حکم به توقف نمایش داد و همچنین گفت که «تبلیغات آتی نیز نباید مشابه این تبلیغ، گمراه کننده باشند».

با این حال، همین تبلیغ همچنان در استرالیا پخش می شود و بازوی استرالیایی جگوار لندرور به درایو گفته که خودرو، فناوری و صحنه نمایش داده شده واقعی هستند. یکی از نمایندگان این شرکت گفت: «ما از شکایت در مورد آگهی تلویزیونی دیفندر به اداره استانداردهای تبلیغاتی (ASA) در بریتانیا آگاه هستیم. همتایان بریتانیایی ما از تصمیم ASA برای تایید این شکایت و توقف آگهی در بریتانیا دل‌سرد شدند، چرا که وسیله نقلیه، فناوری و صحنه ارائه شده همه واقعی هستند. آنها البته به اجرای حکم خود که تنها بر اساس دو شکایت صادر شده، پایبند خواهند بود

او گفت: «در استرالیا، از این آگهی هیچ شکایتی نشده و این تبلیغات در بازار استرالیا با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است».

منبع درایو


نظرات