1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سوزوکی دیزایر 2022؛ جایگزین مناسب پراید! + تصاویر

سوزوکی دیزایر 2022؛ جایگزین مناسب پراید! + تصاویر

21 اردیبهشت 1401
  • 41

ارسلان سلیمانیان در صفحه اینستاگرام خود (@nonlinear) نوشت:

« سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۲» یک سدان کوچک شهری که صرفاً برای بازارهای نوظهورمثل خاورمیانه، آسیای شرقی و آفریقا طراحی شده، برند درجه یکِ ژاپنی است و مستقل از قیمت و کلاس محصولات سوزوکی، استانداردهای کیفی و مهندسیِ یک برند اصیل را دارد.

قیمت خودروی پراید به عنوان ارزان‌ترین و یکی از قدیمی ترین خودروهای بازار، طی روزهای اخیر از مرز ۲۰۰ میلیون تومان هم عبور کرده است. رقم جنون‌آمیزی که بیشتر شبیه به یک شوخی مسخره است تا یک واقعیت اقتصادی. اما به سراغ یک گزینه به‌روز و البته‌ صاحب‌نام رفته ایم؛ « سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۲».

 

آشکار است که در بازارهای جهانی با چنین رقمی، گزینه‌های متنوع و به‌روزی در دسترس وجود دارد  که برخی افراد کمابیش با چنین گزینه‌هایی آشنا هستند؛ گزینه‌هایی که عمدتاً در محدوده  کمتر از ۱۰هزاردلار قرار می گیرند.
اما در اینجا به سراغ یک گزینه به‌روز و البته‌ صاحب‌نام رفته ایم؛ « سوزوکی دیزایر مدل ۲۰۲۲». یک سدان کوچک شهری که صرفاً برای بازارهای نوظهورمثل خاورمیانه، آسیای شرقی و آفریقا طراحی شده است. اولین نکته در مورد این محصول، برند درجه یکِ ژاپنی است؛ مستقل از قیمت و کلاس محصولات سوزوکی، اینجا حداقل این اطمینان وجود دارد که استانداردهای کیفی و مهندسیِ یک برند اصیل لحاظ شده است.
چهره ظاهریِ دیزایر زیبا و جذاب نیست، با این حال، زشت و ناموزون هم به نظر نمی رسد. با این حال قرار است که به اندازه یک محصول اکونومیک از آن انتظار داشته باشیم. می توان گفت که طراحی ظاهری و به خصوص دکوراتیوِ داخلیِ دیزایر نمره قابل قبولی دریافت کند. نکته‌ی مهم‌تر، تجهیزات ایمنیِ دیزایراست که نه فقط از پراید، بلکه از محصولات ۶۰۰-۵۰۰ میلیونیِ خودروهای داخلی هم بیشتراست. این خودرو به یک موتور ۱/۲ لیتری ۹۰ اسب‌بخاری هم مجهز شده که برای خودرویی در این کلاس کافی‌ به نظر می رسد.

 

قیمت سوزکی دیزایر مدل ۲۰۲۲ در هندوستان از ۵۴۰هزار روپیه آغازشده  که با احتساب قیمت روز ارز، حدود ۲۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری می شود. همچنین قیمت دیزایر در بازارِ امارات از ۳۳هزار درهم و با بازپرداخت ۳ ساله شروع  می شود که معادل تقریبی ۲۵۰ میلیون تومان است.

22222.jfif

 

5555555.jfif

 

1111.jfif

6666666.jfif

 

 


نظرات

  • سعید سعید (23 خرداد 1401 ساعت 17:45)

    به نظرم باید با این امکانات جایگزین دنا بشه.
    اینا رو برای کشور های همسایه وارد میکنید برای ما هم وارد میکنید برای دهه نودی ها حداقل وارد کنید!!!!
    مگه ما چی از یمن و لبنان کم داریم که اونا سوزوکی سوار میشن و ما پراید!

  • حامد حامد (8 خرداد 1401 ساعت 07:11)

    هر کی فکر می کنه مسئولین دولتی ایران کاری به نفع مردم انجام میدن و قصدشون حال دادن به مردمه معلومه خییییییلی سادس و این حروم زاده های بی شرف رو نشناخته. اینا هیچ وقت ماشین خارجی ارزون قیمت وارد نمی کنند . اینقدر گمرک و عوارض و مالیات بهش اضافه می کنند که همین ماشین ۲۰۰ تومنی بشه ۶۰۰ تومن . اینا خییییییییییلی********************

  • ساشا سبحانی ساشا سبحانی (7 خرداد 1401 ساعت 01:30)

    لعنت بر شما حرامزاده ها که نمیخواید ایران و ایرانی سرشو بالا بگیره ما دهه هفتادیو هشتادی کاری می کنیم مثل آدم ماشین بیاربد بزارید با التماس بفروشید

  • رضا رضا (29 اردیبهشت 1401 ساعت 16:02)

    فقط در یک جمله میگم. خلایق،،، هر چه لایق.

    ما فقط بلدیم غر بزنیم. نه اینکه شرایط خوبی داشته باشم،، منم راننده آژانسم.
    ولی همینایی که دارن از محصولات وطنی. شکایت میکنن،، توی صف اول ثبت نام همین آشغال های سایپا هستن،، که بازار آزاد یجوری رد کنن،، یچیزی. کاسب بشن.
    اینا همونا هستن که توی سوپر. مارکت،بالا و پایین مملکت رو فحش میدن،، و میگن چه ملت بی فرهنگی هستیم،، تخم مرغ نخریم تا ارزون بشه،، اونوقت موقع خروج از سوپرمارکت،، 3تا شونه تخم مرغ دستشون گرفتن (میگن ما چند تا خانواده ایم).
    اینجاست که میگن،، خلایق،، هرچه لایق.

    من هم جز کوچکی از همین جامعه توهم زده هستم،
    انسانهایی که میخان بدون زحمت کشی،، یک شب راه صد ساله برن

    خوب مشخصه حاکمان همچین جامعه ای،، چه شکلی میشن.
    شب خ. ش

  • عباس عباس (28 اردیبهشت 1401 ساعت 17:41)

    واقعا چرا دنبال آشغالهای خارجی برای ملت ایران هستید چرا خودرو های تویوتا و ... را نمیارید واقعا یعنی مردم ایران به اندازه همسایه ها هم نیستند که بتونند هر ماشینی با قیمت جهانی بخرند . خاک تو سرتون

  • مکابیز مکابیز (28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:06)

    خوب ملتو سرکار گزاشتید ، دل شما ب حال ما نسوخته اگه سوزوکی وارد کنید بدون تعرفه گمرکی انگل زاده های سایپا و ایکو نونشون و تو خون کی بزنن بخورن؟????????????

  • خودرو خودرو (27 اردیبهشت 1401 ساعت 17:17)

    خیلی بهتر از پرایده ولی قول میدم اینا یه کاری میکنن که کلا آزاد شدن واردات خودرو به ملت نچسبه و زهرمارشون بشه؛ مثلا شرط و شروط میذارن یا هزینه ی گمرک رو میبرن بالا یا گرون میفروشن، بالاخره یه کاری میکنن حالا ببینین کی گفتم

  • حمید ر ر حمید ر ر (27 اردیبهشت 1401 ساعت 15:32)

    همین و اگر وارد کنن قیمتش میشه ۵۰۰ میلیون بعد از چند سال سال هم از سر وتهش میزنن و خودشون تولیدش میکنن ویاسم جفنگ میگذارن روش می اندازن به ملت... خدا میدونه تا کی باید آشغال سوار شیم.

    قل مراد قل مراد (27 اردیبهشت 1401 ساعت 17:52)

    توی خواب شبت اگه ۵۰۰ میلیون بدن بهت این ماشین رو

    پیمان پیمان (28 اردیبهشت 1401 ساعت 17:02)

    دیگه توام جو نده داداش
    چخبره بدن ۵۰۰میلیون بااین حجم موتور و امکانات

  • احمد احمد (27 اردیبهشت 1401 ساعت 15:20)

    یعنی خودروباکیفیت تروارزانترنبودمثلا آئودی توامارات مدل۲۰۱۲معادل ۹۰میلیون تومانه به پول ایران یاماشین های تواین رنج من فکرمیکنم دولت نمیخوادازسودی که ازفروش پرایدروداشت ببخیال بشه این سوزوکی روپیداکرده به قیمت ۳۰میلیون میخره و۲۵۰میلیون میده دست ملت ومنت هم میزاره که خودروباکیفیت واردکرده اگرراست میگیداجازه بدیدخودمون بریم بخریم بیاریم فقط به شرط اینکه گمرکی کمرشکن براش وضع نکنید

    Amm Amm (4 شهریور 1401 ساعت 20:52)

    داداچ اشتبا میزنی ، برو وارد کن قیمت خودشون ۱۰ هزار دلاره سی ملیون ازکجا در آوردی ، بدون گمرک ، میشه حدود ۳۰۰ ملیون تومن ، اول تحقیق کن بعد حرف بزن که بهت نخندن

  • ناشناس ناشناس (27 اردیبهشت 1401 ساعت 14:14)

    عالیه ژاپن من مزدا وانت دارم ۲۰۰۰حرف نداره

  • مجید مجید (27 اردیبهشت 1401 ساعت 14:02)

    عمرا به قیمت پراید نمیدن حداقل ۴۰۰ میلیون

    ناشناس ناشناس (28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:56)

    نمیخریم

  • هم وطن هم وطن (27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:55)

    اگه کارخانه خودمون این منتاژ کنه از پراید بدتر میشه اینم یه قاتل جدید هم وطنامون

  • محمد محمد (27 اردیبهشت 1401 ساعت 09:49)

    چرا نمی‌گذارند ایرانیها سوار ماشین‌های خوب باشند یا موتورهای خوب وقتی اینطور باشه وسیله خوب باعث پیشرفت وانباشت سرمایه هست ولی ماشین های بدرد نخور بعداز چند سال سرمایه های مردم به باد می‌ره ماشین‌های قدیمی هنوز قابل استفاده هستند

  • رضا رضا (26 اردیبهشت 1401 ساعت 23:59)

    قضیه ال ۹۰ به جای پیکانه الان ال ۹۰ ۵۰۰ تومنه اینم همینطور بیاد .......کلا در جفت کارخونه رو ببندن بهتره

  • صادق صادق (26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:32)

    فقط اسم این خودرور شرف داره به کل مجموعه ی حلبی خودرو و ارابه های سایپا

    صادق صادق صادق صادق (28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:33)

    سلام. چرا رسانه خیلی. زیاد و در مقیاس بالایی. فروش ایران خودرو و سایپا را تبلیغ و نشر می کنند؟؟
    این دو شرکت مافیایی به تمام معنا. با همه ایراد ها و اشکالاتشان و رعایت نکردن حقوق بحق مصرف کنندگان یعنی مردم و این دو شرکت آنقدر در حکومت رخنه و نفوذ کردن. هیچ کس جلو دارشان نیست .

    متاسفانه. حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین بار هشدار دادن. لیکن کو گوش شنوا ؟ دولت هم مطیع اوامر رهبری نیست . و آدم به شک و شبهه میفته. چرا ایران خودرو. و سایپا بجای گرانی های بی حد و حساب. یه مقدار بفکر کیفیت باشند؟؟

    کی مقصر است ؟ دولت والسلام.

    چرا


    چون. اگر چندین شرکت رقیب ایران خودرو و سایپا ماشین وارد کشور کنند. این دو مافیا خودرو. صدرصد اینطوری با جان و مال مردم بازی نمی کنند.

  • ناشناس ناشناس (26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:25)

    درست ب لفظ واردات خوشاینده ولی مطمئن باشید هیچ طرح و کاری که انجام دادند ب نفع ملت نبوده. اینم وارداتش میدن ۱ نهاد و نظامی زیر دست خودشون و برا خودشون صفا میکند با صلوات صلوات

  • انحصار انحصار (26 اردیبهشت 1401 ساعت 09:35)

    یعنی میخوای بگی با تعرفه ده هزار برابری که قیمتش را میلیاردی میکنی میای میگی واردات آزاد شد مردم خودشان انتخاب کنند خارجی میخان یا داخلی! مطمئنا شماها انحصار و اسارت مردم را از بین نمی برید. خدا ازتان نگذرد که خون به دل مردم میکنید.

    میکاییل میکاییل (26 اردیبهشت 1401 ساعت 23:52)

    اره بخدا یکیشون خود خود من هستم این چند ساله دیگه دلم خون شده برای حداقل یه حلبی ازین حلبای ایرانخودرو سایپا.تا دیگه کم کرایه بدم‌بخدا حقوقم همون میشه یدم کرایه رفتو برگشتم.دیگه بریدم.۳۲سالمه دارم برا دکترا میخونم.مجردم ن خونه دارم ن ماشین هرچی کارم میکنم همش درجا میزنم

  • محسن محسن (25 اردیبهشت 1401 ساعت 19:58)

    چند؟؟؟؟؟

  • سجاد سجاد (25 اردیبهشت 1401 ساعت 19:19)

    اشغال ژاپنی ۱۰۰۰ برابر بهتره از طلای ما... یه موتور ابی ژاپنی داریم ۲۰ سال بدون عیب کار می کنه

  • مصرف کننده مصرف کننده (25 اردیبهشت 1401 ساعت 15:06)

    یک ماشین آشغال هندی. کیفیت ژاپن کجا بود؟