1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکود بازار فروش خودرو در روسیه

رکود بازار فروش خودرو در روسیه

21 اردیبهشت 1401
  • 0

فروش خودروهای جدید در روسیه در ماه آوریل نسبت به سال قبل 78.5 درصد و برای دهمین ماه متوالی کاهش یافت که تحت تأثیر کمبود شدید و افزایش قیمت‌ها ناشی از اختلالات لجستیکی و نوسانات روبل قرار گرفت.

انجمن کسب‌وکارهای اروپایی (AEB) روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش خودروهای جدید، 32 هزار و 706 دستگاه خودرو بوده که نسبت به در ماه آوریل کمتراز یک چهارم فروش خودرو در سال گذشته بوده است.این انجمن در ماه گذشته اعلام کرده بود که فروش خودروهای صفر در سال جاری  نسبت به سال گذشته، حداقل 50 درصد کاهش یابد.داده های این انجمن نشان می دهد که فروش خودروهای لادا توسط بزرگترین خودروساز روسیه AvtoVaz در ماه آوریل 78 درصد کاهش داشته است.

انجمن کسب‌وکارهای اروپایی می گوید: در چهار ماه اول سال 2022، فروش خودروهای جدید و خودروهای تجاری سبک روسیه با 43 درصد کاهش به 293 هزار و 846 دستگاه خودرو رسیده است؛ درحالی که بازار خودرو روسیه تا سال 2014 در میان برترین بازارهای جهانی قرار داشت و خودروسازان خارجی را تشویق می‌کرد تا در آنجا کارخانه‌هایی را بسازند.

قبل از تحریم‌های اخیرغرب که با هدف مجازات مسکو به دلیل عملیات نظامی ویژه در اوکراین، طراحی شده بود، فروش خودروهای روسیه در سال گذشته به بیش از یک میلیون دستگاه نیز رسیده بود.

منبع رویترز


نظرات