1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیر کل دفتر وزارت صمت: عرضه خودرو چندبرابر می شود.

مدیر کل دفتر وزارت صمت: عرضه خودرو چندبرابر می شود.

22 اردیبهشت 1401
  • 6

مدیرکل دفتر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اعلام مجدد آغاز به کار « سامانه یکپارچه فروش خودرو » از هفته آینده، به تشریح مکانیزم این سامانه پرداخت و از چندبرابر شدن عرضه خودرو نسبت به دوره های قبل خبرداد.

آغاز سامانه یکپارچه فروش از هفته آینده.png

 

عبدالله توکلی گفت : در روش‌های قبلی فروش و عرضه خودرو دو نکته حائز اهمیت وجود داشت که زمینه‌ساز هم‌اندیشی برای طراحی این سامانه شد. در وهله اول، بررسی روند عرضه خودرو به‌ویژه طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که خودروسازان ما به تولید خودرو‌های ناقص روی آورده بودند. خودروسازان آمار تولید را ارائه می‌دادند، اما در عمل میزان عرضه بسیار کمتر بود. در حقیقت خودرو‌ها به سبب ناقصی قطعات در پارکینگ‌ها می‌ماند و امکان عرضه نداشت. این در حالیست که بایستی تمرکز اصلی بر عرضه محصول به بازار باشد؛ لذا تاکید شده تا خودروسازان تولید ناقص نداشته باشند و هر چه تولید می‌کنند، قابلیت عرضه داشته باشد.

به گفته توکلی به جرأت می توان گفت که میزان عرضه ای که از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد، چندبرابر دوره های قبل و توسط چندین عرضه کننده اتفاق خواهد افتاد و متقاضیان خرید می توانند در بازه های زمانی طولانی تر، نسبت به انتخاب و خرید خودرو اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است که مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه و در نهایت قرعه کشی به طور کلی حذف شود گفت:  درصورتی که در یک دوره، میزان تقاضا برای یک خودرو بیش از میزان عرضه باشد، در نهایت به شیوه قرعه کشی خرید و فروش صورت می گیرد؛ در غیر اینصورت به هر فرد ثبت نام کننده، خودرو تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: با توجه به ایجاد شرایط برای عرضه یکپارچه و افزایش تولید خودروهای بدون نقص، به حذف کامل مرحله قرعه کشی در روند خرید خودرو بسیار خوشبین هستیم.

 

 

 

 



نظرات

  • علی علی (24 اردیبهشت 1401 ساعت 18:32)

    با این اوصافی که دولت پیش گرفته فکر نکنم مردم بتوانند حتی نون بخرن چه برسه به خرید گاری که اینها به مردم تابحال قالب میکردن و کسی تابحال دست مردم را نگرفته- ای لعنت به شیطان اکبر

  • الیاس الیاس (24 اردیبهشت 1401 ساعت 00:09)

    دزدی از سر و کول خودرو ساز میباره.اینو شیخ سعدی و حافظ فهمیدن.ولی اینا نمیفهمن....خدایا خدایا

  • HghUi HghUi (23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:30)

    آی کیو از کجا میارن که عرضه کنن
    بابا شماها تو گدوم لپ لپ بودین

  • vahid vahid (23 اردیبهشت 1401 ساعت 09:36)

    الان خودروسازها و باند مافیاییشون حتما به حرفتون گوش میدن البته که شما خودتونم جزءی از همین مافیای خودرو هستین

  • علي علي (23 اردیبهشت 1401 ساعت 01:47)

    ماشين هزار سي سي براي شهر بازي خوبه نه خيابان هاي كشور چرا نميفهي ؟

  • ابی ابی (22 اردیبهشت 1401 ساعت 22:52)

    خدایا یه مسوول یه روز مردونگی کنه بگه در فرقون سازای ایران میخوام ببندم .چرا آشغال ۴۰ سال قبل فرانسه ۴۰۰ تومان چرااا یه مسلمون جواب بده .