1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رونمایی از کامیونت شاکمان؛ محصول جدید شرکت ویرا دیزل

رونمایی از کامیونت شاکمان؛ محصول جدید شرکت ویرا دیزل

26 اردیبهشت 1401
  • 0

کامیونت شاکمان، کامیونت جدیدی است که شرکت ویرا دیزل، امروز 26 ام اردیبهشت ماه، در نمایشگاه بین المللی خودرو رونمایی کرد. کامیونت های 5 و 6 تنی ویرا دیزل، دارای قدرتی معادل 154 اسب بخار و موتور CUMMIINS ISF3.835154 است. این کامیونت دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و دارای سیستم کاهنده آلایندگی است. 

مشخصات ظاهری

شاکمان در حدود 6 متر طول و 2  متر عرض داشته و ارتفاع سقف اتاق آن تا زمین نیز در حدود نزدیک به سه متر است. وزن خالص این کامیونت 2800 کیلوگرم، وزن ناخالص فنی(GVW) 6000 کیلوگرم و ظرفیت مجاز محور جلو، حداکثر 2400 کیلوگرم و ظرفیت مجاز محور عقب حداکثر 4200 کیلوگرم است. 

 

car.ir-گزارش تصویری نمایشگاه خودروی تهران7852.webp

 
مشخصات فنی

این محصول شرکت ویرا دیزل، دارای مخزن اردبلو 30 لیتری و مخزن سوخت آلومینیومی با ظرفیت 130 لیتر است. این خودرو در حدود 154 اسب بخار و 500 نیوتون متر گشتاور دارد. کامیونت شاکمان، از گیربکس ایتون اتوماتیک 12 سرغته بهره مند شده و دو دنده عقب دارد و جعبه دنده دستی برای آن تعبیه شده است. همچنین از ترمز جاکوب   E1775 برخوردار است؛ چرخ ها فولادی بوده و از لاستیک رادیال بدون تیوپ در ساخت آن مورد استفاده قار گرفته است. کامیونت های 5 و 6 تنی ویرا دیزل، دارای 154 اسب بخار و موتور CUMMIINS ISF3.835154 است. این کامیونت دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و دارای سیستم کاهنده آلایندگی است. 

 

car.ir-گزارش تصویری نمایشگاه خودروی تهران7855.webp

 

امکانات رفاهی و ایمنی

 کامیونت ویرا دارای تجهیزات استاندارد شامل کروز کنترل، شیشه بالابر برقی شاگرد و راننده، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دما، قفل مرکزی همراه با ریموت، تاخوگراف، چراغ روشنایی در روز، مانیتور چندرسانه ای لمسی به همراه دوربین عقب است. 


قیمت و رقبا 

 این خودرو همانند سایر خودروهای روز ارائه شده در روزبازگشایی نمایشگاه هنوز قیمت نهایی مشخصی ندارد. در این رابطه، یکی از مسئولان این شرکت در گفت و گو با car.ir در مورد قیمت می گوید : «  تلاش کرده ایم بهترین امکانات را با کمترین قیمت ایجاد کنیم. با این حال امکان زیادی برای کاهش قیمت نداشته ایم زیرا که از ریتادر فویتنی ساخت آلمان استفاده شده است و این موضوع به لحاظ اهمیت ایمنی راننده و سرنشین بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم خودوری خوشنامی را به بازار ارائه کنیم که در بلندمدت قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشد.» 

منبع car.ir


نظرات