1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فاطمی امین : تمرکز دولت بر واردات خودروی اقتصادی است

فاطمی امین : تمرکز دولت بر واردات خودروی اقتصادی است

فاطمی امین : تمرکز دولت بر ورادات خودروی اقتصادی است
29 اردیبهشت 1401
  • 4

وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد که واردات خودرو انحصاری نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه کلیات ورادات خودرو در دولت تصویب شده است اضافه کرد: تنها در مورد یکی از بندهای این طرح سوالاتی مطرح شده و  کمیسیون اقتصادی در نظر دارد که به بررسی بیشتر آن بپردازد.در آیین نامه  تنظیم شده انحصاری وجود ندارد. نکته قابل توجه آن است که به جای خودروهای گرانقیمت و تجملاتی، خودروهای اقتصادی وارد خواهیم کرد.

 

تمرکز بر ورود کالاهای اقتصادی است.jpg

همچنین فاطمی امین در خصوص وضعیت بازار سخن گفت و افزود: در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشته ایم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بوده  که خوشبختانه انجام شده است و نگرانی‌های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالا مرتفع شد.وی ادامه داد:

در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد. متاسفانه  ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می‌کند و ما  قیمت‌ها  را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می‌کنیم.

پیشتر سخنانی در رابطه با محدودیت ورود کالاهای خارجی مطرح شده بود که وزارت صمت آن را شایعه خواند و تأکید کرد که صرفاً تمرکز بر واردات خودروهایی است که صرفه اقتصادی داشته باشند. 

 
منبع ایسنا


نظرات

  • Alireza Alireza (31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:42)

    تو شرایط فعلی هر خودرویی از هر کشوری وارد بشه بهتر از آشغالهای ایرانی هست.
    چون کیفیت به شدت افت کرده و قطعات یدکی نیز کیفیت پایینی دارند.عمدتا خودروی اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار هم باید وارد بشه تا با تعرفه قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون داشته باشند و بتونن انحصار گاری‌های بی‌کیفیت داخلی رو بشکنن.
    از طرفی در کاهش قیمت چینی‌های خودروسازان خصوصی نیز موثر خواهند بود.
    وردات بنز و بی‌ام‌و و تویوتا کمری و شاس بلندهای کره‌ای و ژاپنی فقط به درد از ما بهترون میخوره و تقریبا هیچ تاثیری بر بازار داخلی‌ها نداره.

    محمد محمد (1 خرداد 1401 ساعت 00:18)

    دقیقا درسته و در کشورهای چین و هند خودروهای ۵۰۰۰ هزار دلاری با برند های نیسان ، هیوندایی و برند های چینی ... زیاد هست و جالبه که حتی خودروهای شاسی هم در این رنج قیمت هم دارند

  • فقط بالای ۱۵۰ اسب بخار فقط بالای ۱۵۰ اسب بخار (29 اردیبهشت 1401 ساعت 16:00)

    کیا و هوندا و فورد و سوزوکی از برندهای رده متوسط محسوب میشه.
    من که میدونم آخرش چندتا ماشین ۱۲۰۰سی سی با ۱۰۰ اسب بخار میارید که عمدا در روسیه و چین ساخته شده. فقط میشه باهاش جاده صاف آسفالتی رفت و حتی در نصف خیابون های تهران هم نمیتونه حرکت کنه. هرچی میارید باید حداقل ۱۵۰ اسب بخار باشه.

  • علیرضا علیرضا (29 اردیبهشت 1401 ساعت 14:53)

    خودروی اقتصادی یعنی خودروی با موتور ضعیف که در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر همه جای ان می لرزه تا قابل رقابت با سمند و ... اشغالای ایران خودرو و سایپا باشه . خودرو یعنی تویوتا . مزدا . گلف . فیات . بی ام و و ... با موتور حداقل ۱۸۰۰ سی سی .