1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن قرارداد تامین قطعات الکتریکی خودروساز هندی «ماهیندرا» را امضا کرد

فولکس واگن قرارداد تامین قطعات الکتریکی خودروساز هندی «ماهیندرا» را امضا کرد

2 خرداد 1401
  • 0

فولکس واگن و ماهیندرا اعلام کردند که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی آینده همکاری خواهند کرد. این شرکت هندی قصد دارد خودروهای برقی جدید خود را به قطعات عرضه شده توسط این خودروساز آلمانی مجهز کند.

به طور خاص، ماهیندرا می خواهد از اجزای معماری الکتریکی ماژولار (MEB) فولکی واگن در پلتفرم الکتریکی خود استفاده کند. این اجزا می تواند شامل موتورها، اجزای سیستم باتری و سلول های باتری باشد، اما شرایط دقیق معامله هنوز در حال تعیین است.

بر اساس قرارداد شراکت که کمتر از یک هفته پیش امضا شد، یک مرحله ارزیابی وجود دارد که در آن شرکت ها محدوده توافق را تعیین می کنند. در نهایت یک توافقنامه عرضه تا پایان 2022 مذاکره و منعقد خواهد شد.

توماس اشمال(Schmall)، رئیس فناوری گروه فولکس واگن و مدیر عامل قطعات گروه فولکس واگن گفت: «ماهیندرا پیشگام در فضای حمل و نقل الکتریکی در هند و شریک بزرگی برای پلتفرم الکتریکی MEB ماست. MEB به تدریج در حال تبدیل شدن به پلتفرم باز پیشرو برای حمل و نقل الکترونیکی است که صرفه ناشی از مقیاس قابل توجهی ایجاد می‌کند.

زمانی که فولکس واگن از پلتفرم MEB خود رونمایی کرد، به آشکارا این پیام را منتقل کرد که آماده است تا مجوز آن را به سایر خودروسازان بدهد. این شرکت قبل از این، پلتفرم ام ای بی را برای استفاده در دو وسیله نقلیه الکتریکی در نظر گرفته شده برای بازار اروپا به فورد فروخته بود. با توافق جدید، اکنون پلتفرم فولکس به بازار بزرگ هند نیز راه پیدا خواهد کرد.

پلتفرم ام ای بی فولکس واگن.webp

پلتفرم MEB فولکس واگن

اشمال گفت: «به همراه ماهیندرا، می خواهیم نقش موثری در برقی سازی بازار هند، که یک بازار بزرگ با پتانسیل رشد بالا و همچنین مهم برای حفاظت از آب و هواست، داشته باشیم

در اجلاس آب و هوا در سال 2021 در گلاسکوی اسکاتلند، دولت هند متعهد شد که تنها تا سال 2035 اجازه فروش خودروهای احتراقی را بدهد. در نتیجه انتظار می رود بازار خودروهای الکتریکی در این کشور به سرعت گسترش یابد. این معامله به ماهیندرا اجازه می دهد که جاه طلبی های الکتریکی خودش را دنبال کند.

راجش جِجوریکا، مدیر اجرایی بخش خودروی ماهیندرا گفت: «ما بسیار خرسندیم که فولکس واگن را، که یک بازیگر جهانی مهم در بازار حمل و نقل الکتریکی است، به عنوان یک شریک استراتژیک در دستیابی به چشم‌انداز بلندپروازانه الکتریکی خود داریم. تخصص گسترده، نوآوری و مدیریت جامع زنجیره تامین از ویژگی هایی است که فولکس واگن دارد و چارچوبی را برای توسعه نسل بعدی «پلتفرم الکتریکی متولد شده» ما فراهم می کند که آن را به زودی در آکسفوردشایر انگلستان معرفی خواهیم کرد



نظرات