1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص( فروش) خودرو
2 خرداد 1401
  • 0

ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو که کار خود را از سه شنبه 17 اردیبهشت آغاز کرده بود، تا فردا 9 صبح سه شنبه 3 خرداد ادامه خواهد داشت؛ وزارت صمت اعلام کرد که ثبت نام بعد از زمان مشخص شده ادامه نخواهد کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با تأکید بر اینکه مهلت ثبت نام، بعد از تاریخ مقرر شده ادامه پیدا نخواهد کرد گفت: با توجه به اینکه تولید خودروهای ناقص متوقف شده و همه خودروهای ساخت داخل می بایست محصولات خود را در سامانه متمرکزی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است، عرضه خودرو در دوره های آینده نیز به همین روال جدید ادامه خواهد یافت. 

عبدالله توکلی با اشاره به اینکه در آینده نیز در مورد عرضه خودروهای متنوع اطلاع رسانی خواهد شد، بیان کرد که برطبق برنامه جدیدی که جهت تخصیص خودرو سازماندهی شده است، در دوره های آتی نیز، همه محصولات قابل عرضه از طریق سامانه یکپارچه ارائه خواهند شد و هیچ یک از عرضه کنندگان، مجوزی برای عرضه خودرو به جز روش معرفی شده ندارند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سامانه ای جدید تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بوده و به منظور فروش خودرو طراحی شده است. بر اساس این سامانه و به گفته سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت شفاف سازی فرآیند عرضه و فروش خودرو معرفی شد. بر این اساس، کلیه شرکت های خودروسازی کشور وظیفه دارند که عرضه انواع خودروهای خود را صرفًا از طریق سامانه مذکور انجام دهند.

مراحل ثبت نام در این سامانه  به نشانی https://sale.iranecar.com/public/home به شرح زیر است: 

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»
متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.
مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری
با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.
مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام
کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.
مرحله چهارم: انتخاب خودرو
کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.
مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه
کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.
مرحله ششم: مشاهده اطلاعات
کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.
مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری
کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

 

منبع ایرنا


نظرات