1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تحریم روسیه چه تأثیری بر بازار خودروی جهان داشته است؟

تحریم روسیه چه تأثیری بر بازار خودروی جهان داشته است؟

3 خرداد 1401
  • 0

«ب ام و» با هدف سرمایه گذاری مجدد در زمینه انرژی های پاک، از خطر توقف این اقدامات، به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد و گفت  با تحریم ورود گاز از روسیه، احتمال متوقف شدن این صنعت ادامه خواهد یافت.

عضو هیئت مدیره شرکت ب ام و می گوید: هیدروژن برای کاهش یا حتی جبران کامل تقاضای گاز بسیار مناسب است. وی در پاسخ به این سوال که در صورت توقف تحویل گاز از روسیه چه اتفاقی برای کارخانه‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌ام‌‌‌‌‌‌و می‌افتد، گفت: صنعت ما حدود ۳۷‌ درصد از مصرف گاز طبیعی آلمان را تشکیل می‌دهد. نه فقط بی‌‌‌‌‌‌ام‌‌‌‌‌‌و بلکه کل این بخش متوقف خواهد شد. برنامه‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌ام‌‌‌‌‌‌و نشان‌دهنده آمادگی‌‌‌‌‌‌های گسترده‌‌‌‌‌‌تری است که در سراسر صنعت آلمان برای کنار گذاشتن گاز روسیه و ارائه سیستمی برای جیره‌‌‌‌‌‌بندی منابع موجود در صورت توقف ناگهانی تحویل در حال انجام است.

میلان ندلکوویچ همچنین از کارخانه جدیدی از این برند در شهر دبرسن مجارستان خبر داده که صرفاً از انرژی های سازگار با محیط زیست استفاده می کند، به میزان زیادی از انرژی خورشیدی استفاده می کند و  همچنین گفت که این شرکت درنظر گرفته است که درآینده، انرژی زمین‌گرمایی را نیز به کار بگیرد.برخلاف سایر انرژی‌های تجدیدپذیر محدود به فصل، زمان وشرایط خاصی نبوده بدون وقفه قابل بهره‌برداری است. همچنین قیمت تمام شده برق در نیروگاه‌های زمین گرمایی با برق تولیدی از سایر نیروگاه‌های متعارف (فسیلی) قابل رقابت بوده و حتی از انواع دیگر انرژی‌های نو بسیار ارزانتر است.

طبق آخرین خبرها در خصوص تحریم گاز علیه روسیه، وزیران انرژی اتحادیه اروپا درحال ایجاد توافق در مورد تحریم نفت روسیه هستند که پس از هفته‌ها گفت و گوی فشرده، پس از آن صورت می‌گیرد که آلمان با ممنوعیت تدریجی واردات انرژی روسیه که از پایان سال جاری آغاز می‌شود، موافقت کرده است. ممنوعیت یادشده بلافاصله شروع نخواهد شد تا کشورهای اروپایی فرصت یافتن تأمین کنندگان دیگر و ایجاد زیرساخت‌های کافی برای سازگاری با این تغییر را داشته باشند. لازم به ذکر است که اتریش، ایتالیا و مجارستان به دلیل وابستگی اقتصادی خود به سوخت فسیلی روسیه و تأثیر اقتصادی اقدامات بالقوه بر ضد واردات آن، نسبت به تحریم انرژی روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 



نظرات