1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا بیش از 575 میلیارد دلار از ارزش سهم خود را از دست داد

تسلا بیش از 575 میلیارد دلار از ارزش سهم خود را از دست داد

5 خرداد 1401
  • 1

سهام تسلا در روز سه‌شنبه ۷ درصد کاهش یافت و به ۶۲۸ دلار رسید که باعث شد ارزش سهام از بالاترین رکورد خود در نوامبر، تقریباً ۴۹ درصد بکاهد و ارزش بازار تسلا از بیش از ۱.۲ تریلیون دلار به ۶۵۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

تسلا بیش از 575 میلیارد دلار از ارزش سهم خود را از دست داد.webp

 

به دنبال نگرانی هایی که در رابطه با ایلان ماسک، سازنده خودروهای الکتریکی و مدیر ارشد این شرکت وجود داشت، سهام تسلا در روز سه‌ شنبه به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه اخیر خود رسید.

جیرام ناتان، تحلیلگر دایوا، صبح روز سه‌شنبه،  قیمت هدف سهام تسلا را از 1150 دلار به 800 دلار کاهش داد و به مشتریان اعلام کرد که قرنطینه‌های کووید در شانگهای، جایی که سازنده خودروهای الکتریکی به اصطلاح کارخانه گیگافکتوری خود را اداره می‌کند، عرضه این محصول را با اختلال مواجه کرده است و منجر شده است که این شرکت دچار کمبود عرضه و افزایش هزینه های مواد اولیه شود. کارخانه‌های آستین و برلین نیز، بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، کاهش عرضه خواهند داشت. این تحلیلگر گفت: با حدود 13هزار تولید در هفته و حاشیه های بالاتر از متوسط، هرگونه کاهش تولید در شانگهای، تأثیر قابل توجهی بر حاشیه سود و درآمد خواهد داشت.

ناتان پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری، تحویل خودرو به میزان 180 هزار دستگاه کاهش یابد، به این معنی که تسلا در سال جاری 1.2 میلیون دستگاه خودرو تحویل خواهد داد، برخلاف 1.4 میلیون دستگاه که در مدت مشابه گذشته، روانه بازار می کرد.

منبع فوربز


نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (6 خرداد 1401 ساعت 14:51)

    اینجوری تا حد ورشکستگی پیش رفته، البته از چینیها بعید نیست جایی خواندم که سیاست این کشور، خوردن، نرم و بدون سر صدا است اول اقتصاد رو تحت کنترل میگیره بعد کشور رو به ورشکستگی سوق میده و بعد خیلی راحت تساحب میکنه، جنگ نرم، نه مثل کشورهای دیگه با توپ تانک جنگ و...، پس این کشور خیلی راحت غولهای بزرگ صنعتی و...، رو میتونه ببلعه، از ظواهر امر اینطور به نظر میاد.