1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. خط کشی های جاده در استرالیا به زودی در شب می درخشند!

خط کشی های جاده در استرالیا به زودی در شب می درخشند!

10 خرداد 1401
  • 0

دولت استرالیا در حال اجرای یک برنامه 245 میلیون دلاری ایمنی جاده‌ای است که شامل برخی تکنیک‌های جدید و نوآورانه برای حفظ امنیت رانندگان، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده نیز می‌شود.

جالب ترین مورد در این برنامه، اجرای خط کشی های جاده ای نورانی است که در تاریکی شب می درخشند. درست مانند ستاره های پلاستیکی که کودکان به سقف اتاق خواب خود می چسبانند، این خطوط که در طول روز کاملاً عادی به نظر می رسند، هنگامی که شب فرا می رسد، مانند ستاره ها روشن می شوند. این نوآوری به رانندگان کمک می کند تا دید بهتری در تقاطع ها و پیچ ها داشته باشند و سرعت واکنش به شرایط جاده ای پیش رو را تا حد زیادی بهبود می بخشند.

خط کشی درخشان جاده در شب - استرالیا-2.webp

شرکت خط کشی تارماک (Tarmac Linemarking) تصاویری را از اجرای آزمایشی خط‌کشی‌های جاده‌ای درخشان در صفحه فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشته است. آن طور که از تصاویر پیداست، خطوط جاده حتی در تاریکی کامل نیز به لطف اعمال پوشش ویژه به وضوح قابل مشاهده هستند. تارماک می‌گوید که فناوری جدید «امکانی ویژه برای عابران پیاده و مسیرهای دوچرخه‌سواری، جاده‌ها، رمپ قایق‌ها و بسیاری از کاربردهای دیگر خواهد بود

این نوآوری نه تنها ماندن بین خطوط را برای رانندگان در شب آسان‌تر می‌کند، بلکه امنیت دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را نیز بیشتر می‌کند. ما نیز امیدواریم که این ایده جالب، مورد توجه قرار گیرد و به نقاط بیشتری از جهان راه یابد.

علاوه بر این خطوط جاده‌ای روشن، نورپردازی پیاده‌روها با نور LED در نزدیکی تقاطع‌ها و همچنین علایم جاده ای از جمله دیگر اقداماتی است که دولت استرالیا در این برنامه پیاده خواهد کرد.



نظرات