1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ساکورا، محصول مشترک میتسوپیشی و نیسان برای ژاپن

ساکورا، محصول مشترک میتسوپیشی و نیسان برای ژاپن

12 خرداد 1401
  • 0

دو خودروساز بزرگ میتسوپیشی و نیسان به عنوان اولین خودروسازان ماشین الکتریکی، اخیراً از یک مدل کوچک خودروی الکتریکی جدید رونمایی کرده اند. محصول ساخته شده این دو کمپانی که متناسب با بازار ژاپن ساخته شده، قرار است که سهم میتسوپیشی و نیسان را برای افزایش سهم در بازار افزایش دهد. 

نیسان و میتسوپیشی جزو اولین شرکت هایی بودند که ماشین الکترونیکی ساختند، اما تسلا از آنها پیشی گرفت. مدیر نیسان در مراسم رونمایی از مدل ساکورا گفته بود که اطمینان دارد که مدل های الکتریکی جدید شرایط را برای دوکمپانی تغییر خواهد داد. 

"کی" (Kei)، نام خودروی کوچک شهری ژاپنی است؛ همان نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X. این ماشین‌ها براساس ضوابط دولت ابعاد و قدرت مشخصی دارند و برای رانندگان آنها تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته می‌شود. ماشین‌های کی ۴۰ درصد خودروهای ژاپن را شامل می‌شود.

ماشین‌ الکتریکی نیسان و میتسوبیشی با یک بار شارژ می‌توانند تا فاصله ۱۸۰ کیلومتر حرکت کنند که مناسب مصارف روزانه در شهر است. قیمت پایه نیسان یک میلیون ۷۸۰ هزار ین (۱۳ هزار و ۹۰۰ دلار) است. قیمت میتسوبیشی کمی گران‌تر بوده و هر دو مدل از تابستان به بازار عرضه خواهند شد.

نیسان که خودروهای الکتریکی لیف و آریا را تولید می‌کند، اولین خودروی برقی سبک خود، ساکورا را با قیمت پایه حدود ۱.۷۸ میلیون ین (۲۱۵۵۷ دلار سنگاپور) پس از در نظر گرفتن یارانه دولتی و با برد ۱۸۰ کیلومتر (۱۱۲ مایل) عرضه خواهد کرد. هر دو خودروساز گفتند که از تابستان امسال فروش خط جدید خودروهای برقی کی خود را آغاز خواهند کرد.

میتسوبیشی، نیسان و رنو جزو یک ائتلاف خودروسازی هستند. این ائتلاف اعلام کرده است که در پنج سال آتی،۲۶ میلیارد دلار در ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 



نظرات