1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. فناوری جدید تویوتا، کودکانی که در خودرو گیر افتاده اند نجات می دهد

فناوری جدید تویوتا، کودکانی که در خودرو گیر افتاده اند نجات می دهد

13 خرداد 1401
  • 0

به گزارش Kids and Cars، در سال گذشته در ایالات متحده 23 کودکِ در داخل خودرو جا مانده، جان خود را بر اثر گرمازدگی از دست داده‌اند. البته همه‌ی این موارد صرفا به خاطر فراموشی والدین یا پرستار اتفاق نیفتاده است. در برخی موارد، کودکان زمانی که کسی مراقب آنها نبوده، وارد خودرو شده‌اند و در آنجا گیر افتاده‌اند.

فناوری جدید تویوتا،  کودکانی که در خودرو گیر افتاده اند نجات می دهد2.jpg


تویوتا فناوری جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند به نجات کودک گیر افتاده در خودرو کمک کند. این فناوری که Cabin Awareness(آگاهی کابین) نامیده می‌شود، از امواج میلی‌متری و رادار تصویربرداری 4 بعدی برای کمک به شناسایی سرنشینان خودرو استفاده می‌کند. حسگرهایی که روی سقف پنهان از دید نصب شده‌اند، آنقدر حساس هستند که می‌توانند ضربان قلب یا تنفس، حتی سرنشینانی که روی خود پتو کشیده‌اند را حس کنند. البته این فناوری هنوز در فاز مفهومی قرار دارد.
تویوتا در حال بررسی روش‌هایی است که Cabin Awareness می‌تواند از طریق آن به مالک خودرو، رهگذر یا اولین شخص پاسخ‌دهنده هشدار دهد. در حال حاضر، این فناوری از هشدارهایی مانند بوق یا چراغ‌های چشمک‌زن استفاده می‌کند. اگر این موارد نادیده گرفته شوند، سیستم، یک اعلان به تلفن صاحب وسیله نقلیه ارسال می‌کند و در صورت برنامه‌ریزی می‌تواند هشدارها را از طریق دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه یا یک تماس اضطراری از پیش تعیین‌شده بفرستد. گزینه‌ی هشدار دیگر، سیستم دستیار تماس اضطراری Safety Connect تویوتا است که از طریق عملکرد یکپارچه‌ی SOS وسیله‌ی نقلیه، با اولین پاسخ دهنده تماس برقرار می‌کند.

فناوری جدید تویوتا،  کودکانی که در خودرو گیر افتاده اند نجات می دهد3.jpg


تویوتا در حال آزمایش Cabin Awareness در ناوگانی از مینی‌ون‌های Sienna است که توسط شرکت فناوری خودران  May Mobility  استفاده می‌شوند. مینی‌ون‌ها در حال حاضر در بخش‌هایی از میشیگان استفاده می‌شوند و به زودی در بخش‌هایی از تگزاس نیز مستقر خواهند شد. 
مینی‌ون‌های Sienna مجهز به Cabin Awareness می‌توانند سرنشینان را در سه ردیف صندلی، و همچنین در قسمت بار و فضای زیر پا شناسایی کنند، یعنی اگر یک بچه‌ی کوچک یا شاید یک حیوان خانگی در خودرو مخفی شده باشد توسط خودرو شناسایی می‌شود. به گفته‌ی تویوتا، این فناوری نسبت به سیستم‌های موجود که به حسگرهای وزن در صندلی‌ها یا دوربین‌ها متکی هستند، برتری دارد، چرا که هر دوی آنها می‌توانند در معرض هشدارهای کاذب قرار بگیرند.
در آینده، تاکسی‌های خودران مجهز به Cabin Awareness می‌توانند به والدین اطلاع دهند که فرزند یا فرزندانشان به مقصد رسیده و وسیله نقلیه را ترک کرده‌اند. برعکس، اگر تاکسی احساس کند که سرنشین فعلی پس از رسیدن به مقصد هنوز در وسیله نقلیه است، می‌تواند حرکت به سمت مسافر بعدی را به تاخیر بیاندازد.

منبع motorauthority


نظرات