1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. پرداخت ۱۱ هزار دلار و ۲۰ سال زندان؛ جریمه بیرون آوردن سر و بدن از خودرو

پرداخت ۱۱ هزار دلار و ۲۰ سال زندان؛ جریمه بیرون آوردن سر و بدن از خودرو

13 خرداد 1401
  • 0

لمس خنکی باد روی صورت با بیرون آوردن سر از پنجره خودرو و احساس آزادی حاصل از آن کاملاً بی ضرر به نظر می رسد، این طور نیست؟ شاید حتی نشستن روی لبه پنجره هم گزینه جالبی باشد! با این حال، یک مرد 37 ساله مالزیایی، از راه سخت آن متوجه شد که این اقدام چندان هم بی ضرر نیست و یک جرم قابل توجه است.

بچه های چهار تا هشت ساله یک مرد مالزیایی که از خودروی در حال حرکت سر و بدنشان را بیرون آورده اند2.webp

 

به گزارش رسانه «برناما»، آقای «تی وِنگاداسالاباتی» دیروز در دادگاهی در شهر ایپو به اتهام به خطر انداختن جان سه فرزندش از طریق اجازه دادن به آنها برای بیرون آوردن سر و بدنشان از پنجره ماشینِ در حال حرکت، پاسخگوی قاضی بود.
اتهام او این بود که سه فرزند چهار تا هشت ساله اش را در خودروی در حال حرکت در معرض خطر قرار داده است. در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، کودکانی دیده می شوند که سر و بدنشان را از خودروی در حال حرکت خارج کرده اند و روی لبه پنجره نشسته اند.

بنا بر گزارش ها، این جرم بین ساعت 18:20 تا 18:45 روز 22 مارس رخ داده است و دو روز بعد در 24 مارس، پلیس متهم را بازداشت کرده است. طبق بند 31 (1) قانون کودکان، مجازات نقدی این جرم حداکثر 50,000 رینگیت (حدود ۱۱ هزار دلار) یا 20 سال حبس و یا هر دو مورد خواهد بود.
معاون دادستان شهر، از دادگاه خواست برای هر مورد از اتهام ها وثیقه 15000 رینگتی تعیین کند و همچنین حکم به دوری متهم از قربانیان بدهد. با این حال، وکیل او ،آقای «کِی ناهتان»، با بیان اینکه موکلش دارای سه فرزند، همسر و والدینی است که باید از آنها مراقبت کنند، برای هر اتهام وثیقه 2500 رینگیتی را درخواست کرده بود.

بچه های چهار تا هشت ساله یک مرد مالزیایی که از خودروی در حال حرکت سر و بدنشان را بیرون آورده اند3.webp

آقای ناهتان همچنین با اشاره به اینکه هیچ عنصر خشونتی نسبت به کودکان در میان نبوده ادعا کرده که نیازی به جدا کردن فرزندانش از او نیست. در نهایت دادگاه برای مجموع سه اتهام وثیقه 9000 رینگتی را به عنوان قرار ضمانت تعیین کرد و روز اول جولای را برای شنیدن دفاعیات متهم تعیین کرد.
در کشورهای دیگر نیز برای جلوگیری از خطرات این نوع اقدامات، قوانین مشابهی وجود دارد. برای مثال در استرالیا، لم دادن دست از پنجره باز خودروی در حال حرکت شما را با یک قبض جریمه سنگین مواجه می کند.

منبع paultan.org


نظرات