1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای ناقصی که به عنوان خودروی صفر به فروش می رسند

خودروهای ناقصی که به عنوان خودروی صفر به فروش می رسند

14 خرداد 1401
  • 0

بر اساس برخی گزارش ها که از سوی افراد به دست رسیده است، در اطراف شهر تهران، بعضی از نمایندگی های شرکت های خودروسازی، محصولاتی را که دارای نقص فنی هستند، به عنوان خودروی صفر ولی با قیمت پایینتر، به فروش می رسانند؛ درحالی که خریداران بعد از خرید آن متوجه می شوند که خودرو نقص فنی داشته و حتی آپشن های لازم را ندارد.

در این رابطه، یک کارشناس حوزه خودرو می گوید: خودروهایی که خودروسازان برای فروش به مزایده می‌گذارند عمدتا آپشن لازم را ندارند،دچار ایرادهایی مانند استاندارد نبودن بدنه خودرو هستند و یا کولر آن‌ها خراب است.

عماد جعفری اضافه کرد: برای خودروسازان صرفه اقتصادی ندارد که این خودروها را مجددا وارد خط تولید کنند و نقصی‌های آن خودرو را برطرف کنند. همچنین روند تولید این محصولات به صورت ایستگاه به ایستگاه است و یک خودروساز نمی‌تواند خودروی تکمیل را به این ایستگاه‌ها برگرداند. کنترل کیفیت نیز برخی از ایرادات کوچک را رد می‌کنند.

وی بیان کرد که برخی افراد این خودروهای ناقص یا دارای ایراد را در قالب مزایده‌های فروش  خریداری می کنند. البته این افراد با استفاده از روابطی که دارند می‌توانند این خودروها را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند. بنابراین این احتمال وجود دارد  که آنها این خودروها را تعمیر کنند و به عنوان خودروی صفر و با قیمت پایین‌تر از قیمت کارخانه در بازار به فروش برسانند. البته دلیل اصلی برای این موضوع آن است که بازار در رکود است. درصورتی که بازار در وضعیت رکود قرار نداشت، امکان داشت که شاهد چنین اقداماتی نباشیم.



نظرات