1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. بهترین برندهای باتری ماشین در ایران کدامند؟

بهترین برندهای باتری ماشین در ایران کدامند؟

16 خرداد 1401
  • 0

قطعا شما هم می‌دانید که هیچ ماشینی بدون استارت‌زدن روشن نمی‌شود و البته اینکه هیچ استارت‌زدنی بدون باتری ماشین به نتیجه نمی‌رسد. باتری‌های خودرو از ابزارهای ضروری خودروها هستند و معمولا نیاز به تعویض آن‌ها داریم.

اما آنچه هنگام خرید باتری ماشین ذهن ما را به خود درگیر می‌کند، انتخاب باطری خودروی مناسب و باکیفیت است. این روزها نمونه‌های مختلفی از باتری‌های ماشین خارجی و ایرانی در بازار یافت می‌شوند؛ به‌طوری که گاهی برای خرید در بین آن‌ها سردرگم می‌شوید. در چنین شرایطی بسیار اتفاق می‌افتد که بهترین باطری خودرو را نمی‌شناسید و از اعتبار مراکز ارائه‌کننده مانند پوماباتری، اطلاعی ندارید.

در این مطلب می‌خواهیم با بررسی کیفیت انواع باتری ماشین و عوامل مؤثر در انتخاب آن‌‎ها، راهکاری مناسب ارائه دهیم. با این روش در زمان خرید و تعویض باتری ماشین در نهایت اطمینان پیش می‌روید و حتی قادر هستید از بین انواع خارجی و ایرانی نمونه مناسب را انتخاب کنید.

 

عملکرد باطری ماشین

باطری ماشین از ابزارهای تأثیرگذار بر فعالیت‌های برقی ماشین است. این منبع ذخیره برق ماشین، اجرای تمام عملکردهایی از خودرو را تأمین می‌کند که با نیروی الکتریکی انجام می‌شوند. از استارت‌زدن و روشن‌شدن ماشین تا روشن‌کردن چراغ‌ها، رادیو، بخاری و کولر، همه و همه تحت تأثیر این وسیله هستند.  

بنابراین بهترین باطری همان موردی است که کار خود را درست انجام دهد. در این میان چیزی که بیش از هر نکته دیگری اهمیت دارد، این است:

 

  • بهترین باطری‌ها کیفیت خوبی دارند و کیفیت باطری با کیفیت عملکرد خودرو رابطه مستقیم دارد. یعنی انتخاب باطری خودروی مناسب برابر با کمک به طول عمر بیشتر برای قطعاتی همچون استارت و دیگر اجزای مرتبط با آن است.

این انتخاب باتری ماشین اگر با مراجعه به مرکزی معتبر چون پوماباتری اتفاق بیفتد، خودبه‌خود کیفیت را نیز در بر دارد. این مراکز با ارائه انواع باتری خودرو مرغوب به آن‌ها دامنه انتخاب وسیع‌تری می‌دهند.

 

  • با مراقبت صحیح از این محصول به افزایش طول عمر آن کمک می‌کنید. رعایت اصولی که گاهی به نظرتان مهم نمی‌رسند به‌آسانی عمر مطلوب باطری خودرو را افزایش می‌دهد.

عوامل مؤثر در عمر مفید باتری خودرو

با دانستن عواملی که در افزایش یا کاهش عمر مفید باتری خودرو مؤثر هستند، قادر هستید که این زمان را به نفع خود افزایش دهید.

  • دمای بسیار گرم، بسیار سرد یا مرطوب، در کاهش عمر باطری ماشین به‌طور چشم‌گیری مؤثر است. با این تفاسیر توجیه خوبی برای عمر کوتاه‌تر باتری ماشین در مناطق گرمسیری و مناطق دیگر داریم. مسلما ما قادر نیستیم که آب‌وهوای محل زندگی خود را تغییر دهیم؛ اما با قراردادن خودروی خود در محلی که از چنین آسیب‌هایی دور است، می‌توانیم عمر باطری خودرو را افزایش دهیم.

در ماشین‌هایی که مادام درجاده هستند، دقیقا به همین دلیل عمر باطری ماشین کمتر است. عبور از خاکی، دست‌انداز، انواع آسفالت و مواردی از این دست می‌تواند از عوامل تاثیرگذار به حساب بیاید.

 

  • استفاده فراوان از باتری به استهلاک و کاهش عمر آن کمک می‌دهد. روشن‌ماندن چراغ‌ها، استفاده مداوم از کولر، استفاده از سیستم صوتی پرقدرت، استفاده از ابزارهایی مثل فندک خودرو یا یخچال داخل خودرو از نمونه این موارد است. برای کاهش اثر این عوامل و افزایش عمر باتری، باید استفاده‌های غیرضروری را کاهش دهیم، مخصوصا زمانی که ماشین خاموش است.
  • دینام و باطری خودرو دو جزئی هستند که کار آن‌ها به یکدیگر وابسته است. دینام به شارژشدن باطری کمک می‌کند. اختلال دینام به‌طور مستقیم به کاهش عمر مفید این وسیله منجر می‌شود.
  • قطع و وصل‌شدن جریان الکتریکی نیز می‌تواند عاملی مؤثر در کاهش عمر باتری ماشین به حساب بیاید. در این شرایط جریان نوسان دارد و باعث می‌شود تا این وسیله مهم آسیب ببیند.
  • از موارد دیگر وجود برق‌دزدی در ماشین است. در این فرآیند برق ماشین در زمان خاموشی تمام اجزای ماشین مصرف می‌شود. این اختلال در سیستم‌های الکترونیکی، عمر این جزء اساسی را زودتر از موعد به اتمام می‌رساند.

 

کدام برند باطری خودرو کیفیتی مناسب دارد و از کجا بخریم؟

 

انواع باتری خودرو.jpg

 

برای خرید باطری خودرو باید نکات کلیدی خاصی را مد نظر قرار دهید که معمولا به نوع خودروی شما نیز بستگی دارد؛ اما اینکه در بین انواع ایرانی یا خارجی کدام را بهتر است انتخاب کنیم یا کدام برند بهتر است، نیاز به بررسی دارد.

کیفیت باطری ماشین تولیدی ایران در این سال‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بهبود چشمگیری یافته است. وجود خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر از ویژگی‌های عالی آن‌هاست و بسیاری در حال حاضر انواع ایرانی را انتخاب می‌کنند. انواع خارجی نیز از سال‌ها پیش تا کنون استفاده می‌شده‌اند و عمر بسیار خوبی دارند.

در میان انواع باتری ماشین تولید داخل و خارج، برخی برندها اولویت دارند و با کیفیت بهتر ارائه می‌شوند. از این جمله می‌توانیم به برندهای پوما، صبا، سپاهان، آذر، برنا، نیروگستران خراسان و درنا اشاره کرد.

این برندهای معتبر، بهترین باتری خودرو را عرضه می‌کنند و انواع آن‌ها در مرکز پوماباتری وجود دارند. در واقع پوما باتری نماینده رسمی برندهای باتری پوما، صبا باتری، سپاهان باتری، آذر باتری، برنا باطری،نیروگستران خراسان و درنا باطری است. برای ارتباط با این مرکز می‌توانید از طریق آدرس سایتpumabattery.com  یا شماره‌های تماس 88751486-021 و 88510423-021 اقدام کنید و درباره محصولاتشان اطلاعات کافی بگیرید.

در سایت پوما انواع محصولات باکیفیت را همراه با ویژگی‌ها و قیمشان می‌توانید مشاهده کنید. این قضیه به شما کمک می‌دهد تا انتخابی آسان و مطمئن را تجربه کنید.

 

پوما باتری.jpg

 

نتیجه‌گیری

با تجربه روشن‌‌نشدن ماشین انجام بسیاری از برنامه‌های روزمره خودمان را از دست می‌دهیم؛ به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی باید قبل از آن به فکر چاره بیافتیم. خرابی باتری ماشین و خرید بهترین باتری ماشین از دغدغه‌های همیشگی ماست. برای خرید این محصول مراجعه به مرکز پوما باتری از بهترین پیشنهادهای ممکن است.

پوما باتری از مراکز معتبری است که بهترین نمونه‌های باتری ماشین، از خارجی تا ایرانی را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. این نمایندگی ارائه باتری ماشین، کیفیت این محصولات را امری مؤثر در عملکرد دیگر اجزای ماشین می‌داند و در کمک به خریداران برای انتخابی مطمئن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.



نظرات