1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بانک مرکزی مهم ترین شرط واردات خودرو را تعیین کرد

بانک مرکزی مهم ترین شرط واردات خودرو را تعیین کرد

18 خرداد 1401
  • 8

تأیید منشأ ارز مورد نیاز برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی، مهم‌ترین الزام پیش روی واردکنندگان خودرو خواهد بود.

بانک مرکزی برای واردات خودرو، شرط ضروری تعیین کرد. به دنبال ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو از طرف رییس مجلس، ‌پیگیری‌ها نشان می دهد که تأیید منشأ ارز لازم برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی، مهمترین شرط ورود خودرو به کشور خواهد بود.

به نظر می رسد با هدف جلوگیری از تکرار اتفاقات سال‌های گذشته  که دپوی غیرقانونی خودرو در بنادر کشور را در پی داشت، ورود خودرو به مرزهای جغرافیایی کشور پیش از آن که مراحل قانونی از جمله ثبت سفارش و تأئید منشـا ارز را طی کند، از سوی بانک مرکزی با ممانعت روبه رو خواهد شد.

تعیین سقف ارز قابل تخصیص برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی متناسب با وضعیت ارزی کشور، از جمله ضوابط اجرایی قانون ساماندهی صنعت خودرو است.

پیشتر هم مدیران بانک مرکزی با واردات خودرو مخالفت کرده و با دلایل مختلف، تلاش بر عدم اجرای این طرح کرده بودند. با این حال، برخی نمایندگان مجلس می گویند که طبق طرح تصویب شده دولت، واردات خودرو تأثیر منفی بر ارز ندارد و از طریق صادرات و سرمایه گذاری به تنظیم ارز می پردازد. برخی کارشناسان معتقدند که طرح واردات خودرو در بهترین شرایط کمتر از ۲ درصد از منابع ارزی کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

 


نظرات

  • کاوه آهنگر کاوه آهنگر (24 خرداد 1401 ساعت 21:56)

    من فقط همین رو می دونن و خطاب من به سران نظام هست. شما فقط در همین دولت وقت دارید اوضاع مملکت رو تغییر بدین و دست مفسدین رو از سفره ی مردم کوتاه کنید، در غیر این صورت اعتماد مردم رو از دست خواهید داد. حالا خود دانید....... یا علی

  • احمد احمد (22 خرداد 1401 ساعت 18:36)

    بسیاری ازخبرها وتیترها فقط برای تاثیرگذاری روانی روی بازارهرروز ازرسانه هاپخش می شوندساده بگیم واقعیت ندارند فقط باترسی ویاامیدی که ایجاد می‌کنند اوضاع راکنترل می کنند.ودرحقیقت نوعی شو ونمایش هستند خبرواردات خودرو نیز یکی از آنهاست.وگرنه واردات انجام که شدباید تیترزده شود.

  • احمد احمد (22 خرداد 1401 ساعت 13:54)

    باید به ازای هر خودرو خارجی 3خودرو فرسوده خارج کنند.که باعث صرفه جویی بنزین میشود و باعث رقابت خودرو سازان و پایین آمدن خودرو داخلی کوتاه شدن دست واسطه ها میشود.باعث صادرات بنزین میشود که ارز آوری دارد

  • سید سید (21 خرداد 1401 ساعت 16:39)

    از خوان مصلحت نظام دراومد افتاد تو خوان بانک مرکزی
    خدایا چرا این ملت و تو ایران خلق کردی چی میشد واژه یا جایی بنام ایرا میزاشتی به وجود بیاد

  • شیرزاد شیرزاد (21 خرداد 1401 ساعت 15:02)

    انقدر دلار واتش به اختیار در این مملکت وجود دارد اثلا قانون سرشان نیست مگر ملت مجلس ودولت ندارد هر کسی بلند شده فقط از ورود خودرو جلو گیری میکند در کجای دنیا سراغ دارید که تبادل واردات خودرو ممنوع باشد با اینکه خودرو داخلی ۵۰۰۰ هزار درصد گران وتوان تولید وبی کیفیت وحرجومرج در بازار وهیچ گونه مدیریتی نیست کسی هم جوابگو نیست در تاریخ ایران چنین بی بندو بآری ودخالت اشخاص برای ورود خودرو نبوده کسانی که پارتی وپول هنگفت دارن خودرو میلیاردی وارد میکنند واقعا ظلم به کسانی است که توان خودرو ارزان قیمت نیست وحتی خودرو داخلی با هزاران درصد بالا به ملت شهید پرور وانقلابی فروخته میشه ایا این شد حق ملت که ۴۳ سال دفاع از انقلاب کسانی که پول دارن بهترین زندگی با بهترین خودرو خارجی ولی تهی دستان حتی خودرو داخلی با هزاران مشکل حتی نمیتواننند بخرن قرعه کشی قلابی وپارتی وگرانی هزاران برابر پس وجدان مسعولان کجا رفته پس خودرو وارد کنید تا خودرو ۱۰۰۰ برابر ارزان شود واین دو خودرو ساز توبه کنند ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • م ه ی د م ه ی د (21 خرداد 1401 ساعت 14:09)

    کشوری که پایه واساس کارش دلالی و مافیا بازی شده کجا راه پیشرفت دارد بهترین راه برای تمام صنایع خام فروشی شده یک مشت مفت خور شکم پاره کجا توان وحال تولید دارند

  • ناشناس ناشناس (20 خرداد 1401 ساعت 19:27)

    لعنت به این قوانین که فقط به ضرر مردم هستند قبلا وزیر صمت الان هم رئیس بانک مرکزی واقعا شورش در آوردن مگر قانو نی که تصویب شد لازم الاجرا نیست که هرکی میرسه سنگ اندازی میکنه نکنه ایشون هم جزء مافیای خودرو هستن تنها دلیل همین هست وگرنه واسه هر اشغالی از کشور داره ارز خارج میشه چیزی که برای رفاه مردم هست احتیاج به باز نگری و بررسی ندارد البته این آقایون مشکلی ندارند راحت یه حرکت کوچولو میزنن و پول یه خودرو میلیاردری را کسب می کنند بقیه هم به درک اگر واقعا به فکر اقتصاد هستند ما آریم سنگ را از ایران تنی 3 میلیون خارج میکنیم و بعد از برش،و فرآوری متری 5 میلیون وارد میکنیم عرضه دارید جلو این را بگیرید و فرآوری شده اش را بفروشبد

  • علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه علی اسدنیا؛ جامعه شناس اقتصادوتوسعه (20 خرداد 1401 ساعت 18:36)

    هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛
    سلام، خداقوت
    "بامردم وبرای مردم بودن" ؛
    موجب بقا، پویایی، تحول وتعالی جامعه وکشوردرابعاد مختلف خواهدشد.
    بنابراین سعی شودعلی رغم موافقت ومصوبات
    هماهنگ قوای محترم که هفت خوان راباهمهٔ
    موانع مافیای مسیر ی نموده، درتحقق حقوق ملت کلوخ اندازی نشودکه" کلوخ انداز راجواب سنگ خواهدبود".

    "جامعه شناس اقتصادوتوسعه"