1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تذکر به وزارت صمت درخصوص سامانه تخصیص خودرو

تذکر به وزارت صمت درخصوص سامانه تخصیص خودرو

22 خرداد 1401
  • 0

سیدرضا فاطمی امین، وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نابه سامانی های ایجاد شده در روند قرعه کشی و معرفی برگزیدگان اصلی و رزرو شده که منجر به ابهامات فراوانی برای متقاضیان خرید خودرو شده بود، نامه ای با مضمون تذکر از سوی سازمان بازرسی کل کشور دریافت کرد.

در این طرح که در 27 اردیبهشت ماه به عنوان اولین دور از قرعه کشی تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه خودرو انجام شد، شش خودروساز دولتی و خصوصی طی یک هفته، به عرضه محصولات خود پرداختند. پس از پایان زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو، قرعه کشی در 9 خردادماه و با 30 ساعت تأخیر انجام شد. 

بسیاری از کاربران سامانه یکپارچه فروش خودرو در اولین دوره طرح فروش خودرو که تحت نظارت وزارت صمت اجرا شد، بعد از اعلام نتایج اولیه در سامانه، جزو برندگان اول طرح قرار گرفتن؛ اما زمانی که تصمیم به واریز وجه کردند در لیست افراد ذخیره دیده شدند.

 بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، مشتریان خرید محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بودند و مشکل پیش آمده، عدم تفکیک افراد لیست ذخیره و منتخبان اصلی عنوان شد. پس از آن وزارت صمت اعلام کرد که برای رفع مشکلات ایجاد شده در  نخستین دوره قرعه کشی، به افرادی که در لیست رزرو قرار گرفته اند هم خودرو تخصیص می یابد.

 

 

تذکر به وزارت صمت درخصوص سامانه یکپارچه خودرو.jpeg

 

 



نظرات