1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا کدام خودروها را بدون قرعه کشی عرضه می کند؟

سایپا کدام خودروها را بدون قرعه کشی عرضه می کند؟

25 خرداد 1401
  • 2

سخنگوی وزارت صمت از فروش بعضی خودروهای پرطرفدار گروه صنعتی سایپا بدون انجام فرآیند قرعه‌کشی خبر داد. به گفته وزارت صمت، این اقدام از۲۵ خرداد قابل اجراست.

سخنگوی وزارت صمت در یک گفتگوی زنده تلویزیونی، از عرضه خودروهای پرطرفدار سایپا بدون قرعه‌کشی در سامانه تخصیص خودرو خبر داد. امید قالیبافاعلام کرد که خودروهای شاهین، ساینا، ساینا F، کوییک F و کوییک R از تاریخ ۲۵ خرداد در قالب مدل‌های فروش متفاوتی در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که به علت اینکه خودروهایی به نام کوییک F و ساینا F هنوز تولید نشده اند، به نظر می رسد که منظور سخنگوی وزارت صمت، خودروهای کوییک S و ساینا S بوده است.

با این حال، آغازعرضه خودرو بدون قرعه‌کشی در رابطه با برخی محصولات، می‌تواند نشانه خوبی از تحقق وعده معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با حذف نهایی قرعه کشی خودرو تا پایان امسال باشد.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر عرضه خودروهای پرطرفدار سایپا بدون قرعه‌کشی تاکید کرد که تا پایان شهریو، حدود ۵۰ طرح فروش مختلف بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه فروش ارائه خواهد شد.

باید این نکته را هم در نظر گرفت که حذف تدریجی قرعه‌کشی از روند فروش خودروها، می تواند منجر به همکاری بیشتر خودروسازان در افزایش تیراژ و تولید خودروهای سالم و بدون نقص به بازار بستگی شود. گفتنی است که ایجاد سامانه فروش یکپارچه نیز تا حد زیادی توانسته است به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کمک کند و نقش زیادی در حذف قرعه کشی داشته باشد. با این حال، در حال حاضر هنوز فروش مبتنی بر قرعه‌کشی درسامانه فعال است.

 


نظرات

  • مهدی مهدی (25 خرداد 1401 ساعت 16:57)

    پس تکلیف ما که 6 ماهه سایپا نصف پول ماشین از ما گرفته چی میشه؟ لعنت به این سایپا دزد شش ماه ملیاردها پول مردم و گرفت باهاش تو بازارهای جهانی سرمایه گذاری کرده سود کرده الانم مثل همیشه مردم باید ضرر زیاده خواهی این بی.... بدهند.

  • vahid vahid (25 خرداد 1401 ساعت 14:19)

    مگه تحریم نیستیم چطور موقع قرعه کشی که میشه تیراژ پایینه و تحریمیم ولی وقتی میگن بدون قرعه کشی و قیمت ازاد اونوقت تیراژ بالا میره و تحریمم نیستیم.قرعه کشی بخودی خود توهین به مردم هست منتها این جمله رو که میگن (آغازعرضه خودرو بدون قرعه‌کشی در رابطه با برخی محصولات،نشانه خوبی از تحقق وعده معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با حذف نهایی قرعه کشی خودرو تا پایان امسال باشد.)رووش تفکر کنیم میبینیم حذف قرعه کشی تا یه حد قیمتی جواب میده بقدری قیمت بازار ازاد بالاست که مسئولین نمیفهمن که مردم دیگه توان خرید ندارن