1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قرعه کشی بدترین شیوه مدیریت برای اقتصاد یک کشور است

قرعه کشی بدترین شیوه مدیریت برای اقتصاد یک کشور است

25 خرداد 1401
  • 0

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: خودروسازان اعلام می‌کنند که محصولات آنها با ضرر و زیان زیادی در حال تولید است و از طرف دیگر کسی که خوش شانس باشد و بتواند در قرعه کشی خودرو برنده شود، درحدود۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود به دست می آورد. این درواقع، بدترین شیوه تصمیم گیری و مدیریت برای یک اقتصاد است.

محمدرضا نجفی‌منش در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما اضافه کرد: می بایست وزارت صنعت از قیمت گذاری دستوری دست بکشد، بازار را رقابتی کند، تا جایی که عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد، در واقع وزارت صنعت به جای دخل و تصرف در قیمت و عرضه، باید بر کیفیت تمرکز کند و مطالبه گر کیفیت خودرو باشد.

وی همچنین افزود: برای افزایش کیفیت خودرو الزامی است که در ابتدا ابزار‌های سنجش کیفیت را در کشور کامل کنیم، به این معنی که مراکز ارزیابی کیفیت به دستگاه‌های جدید مجهز شوند و آزمون‌های دقیق ارزیابی کیفی در کشور برگزار شود.
 
رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو همچنین گفت: مسئولیت کیفیت خودرو بر عهده خود خودروسازان است و شرکت‌های ارزیاب به عنوان آزمایشگاه‌های ارزیابی کیفیت عمل می‌کنند و نتیجه را چه مطلوب و چه نامطلوب به خودروساز اعلام می‌کنند، ۵۰ درصد کیفیت به مرحله طراحی خودرو بستگی دارد و باید از ابتدا خودرویی را طراحی و تولید کرد که ویژگی‌های کیفی در آن لحاظ شده باشد.

 


نظرات