1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وضعیت بازار خودرو به دنبال افزایش نرخ ارز

وضعیت بازار خودرو به دنبال افزایش نرخ ارز

28 خرداد 1401
  • 0

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر این موضوع که بازار خودرو طی روزهای اخیر در آرامش نسبی به سر می‌برد و به جز افرادی که به صورت فوری نیاز به خرید خودرو دارند، مشتریان عادی به بازار مراجعه نمی‌کنند که نشان از بی‌اعتنایی این بازار به نوسان‌های بازار ارز دارد.

سعید موتمنی بیان کرد: به طور کلی در یک هفته گذشته، به جز خودروی پارس، تغییر در قیمت خودرو دیده نشده است و قیمت‌ها مانند هفته گذشته بوده اند. بازار خودرو همچنان در شرایط آرامی به سر می برد ودرواقع به جز پژو پارس که به علت افت عرضه  تاکنون ۴ تا ۵ میلیون تومان، افزایش قیمت داشته، تغییرات محسوسی در قیمت ها دیده نشده است. 

وی تصریح کرد که بازار خودرو به دنبال خبرهایی که از طرح واردات خودرو به گوش می رسد، منتظر است که به جزئیات بیشتری از این طرح دست یابد. در حال حاضر تنها افرادی که نیاز فوری به خودرو دارند، اقدام به خرید خودرو از بازار می کنند و سایر افراد منتظرند تا نتایج و اثرات واردات خودرو بر بازار آزاد مشخص شود. به هرحال، می توان گفت که بازار دارای رکود است. در هر صورت فروشنده زمانی که نرخ ارز افزایش داشته باشد، تمایل دارد قیمت‌ها را بالا ببرد اما مشتری هم طالب نیست و خریداری وجود ندارد.

براساس گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، علیرغم اینکه بازار ارز در این هفته با نوسان‌های افزایشی همراه بوده است، اما بازار خودرو از نوسان‌های ایجاد شده، تأثیری نپذیرفته است و افزایش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نداشته است. ضمن اینکه بازار برای خودروهای وارداتی نیز ضعیف بود و مشتری بسیار کم است. علت افزایش تنها پژو پارس هم می‌تواند به این دلیل باشد که این هفته این خودرو فاکتور نشده و احتمالا عرضه کمی داشته است؛ لذا در بازار کمتر بوده و منجر به بالا رفتن قیمت آن شده است.

موتمنی در پایان افزود: در حال حاضر پژو پارس ۳۱۸ میلیون تومان قیمتگذاری شده است که به نسبت ابتدای هفته که در محدوده ۳۱۳ میلیون تومان بود، حدودا چهار الی پنج میلیون تومان، افزایش داشته است.

 


نظرات