1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. باندبازی در فروش اینترنتی خودرو صحت دارد؟

باندبازی در فروش اینترنتی خودرو صحت دارد؟

28 خرداد 1401
  • 1

به دنبال ادعاهایی که اخیراً دررابطه با دخالت باندی در سیستم فروش خودرو مطرح شده است، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو، هر گونه دخل و تصرف در عملکرد طرح‌های فروش اینترنتی را غیرممکن عنوان کرد.

جعفر توحیدی با اشاره برعملکرد دستگاه های بر فروش خودرو گفت: ادعا‌هایی که در رابطه با استفاده از ربات در سیستم فروش خودرو مطرح می شود را تکذیب کرد. به گفته توحیدی در سال های گذشته هم، شایعاتی در فضای مجازی درباره نفوذ خودروسازان در سایت فروش اینترنتی خودرو مطرح شده که آن ها را نیز رد کرده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت مگاموتور، در سال‌های گذشته شایعاتی درخصوص هک کردن سایت فروش اینترنتی خودرو به وسیله برخی باند‌ها و فراهم نشدن امکان ثبت نام برای همه مطرح شد که در پی آن، این ادعا تأیید نشد.

طبق گفته توحیدی، تفاوت سیستم فروش جدید، با سیستم قبل در آن است که در گذشته، نمایندگی‌ها خودرو را از خودروساز تحویل می گرفتند و به افرادی که تمایل داشتند به خرید داشتند، می‌فروختند،. در حال حاضر با وجود این که خودرو تبدیل به کالایی سرمایه‌ای شده و هنوز برخی دلال‌ها خرید و فروش را انجام می‌دهند، اکنون 90 درصد خریداران خودرو، مردم واقعی هستند.

گفتنی است این سخنان پیرو مباحثی در فضای مجازی در خصوص دخالت باندی موسوم به «عباس آباد» مطرح شد که منجر به تغییر سیستم فروش خودرو را می شوند و امکان ثبت نام چندین خودرو را برای آن فراهم می‌کنند و پس از ثبت نام، حواله‌های خودرو را می‌فروشند که به افزایش حواله فروشی در این فضا می انجامد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو که با هدف ایجاد شفافیت در عرضه و فروش خودرو ایجاد شد، یکی از اهداف خود را کوتاه کردن دست مافیای خودرو از این حوزه عنوان کرده بود. طی روزهای اخیر، با ایجاد مباحثی درخصوص اینکه باندبازی در شیوه جدید فروش هم ادامه یافته است، موضوع قیمت گذاری در فروش خودرو را تحت تأثیر قرار داد.

 


نظرات

  • عبدالله عبدالله (28 خرداد 1401 ساعت 18:34)

    شام پور هم صحت دارد چه رسد به خود رو
    و السلام