1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. هاچ بک جایگزین پژو 206، در مراحل تولید

هاچ بک جایگزین پژو 206، در مراحل تولید

29 خرداد 1401
  • 0

گروه صنعتی ایران خودرو درنظر دارد تا در شهریور سال آینده، نسخه نهایی از مدل هاچ بک و هاچ بک کراس TF21 را رونمایی کند. اخیراً مرکز تحقیقات ایران خودرو در جمع خبرنگاران این صنعت، تصاویر گرافیکی از TF21 را به نمایش گذاشت. در یکی از ویدیوی های اخیر ایران خودرو هم، تصاویر گرافیکی از این نوع هاچ بک دیده می شود. 

این گروه صنعتی قصد دارد تا شهریور ماه 1402، نسخه نهایی هاچ بک و هاچ بک کراس TF21  را به نمایش بگذارد. گفتنی است که ماکت نمونه اولیه این محصول نیز در حال ساخت است. 

طبق معرفی اولیه پروژه تی اِف ۲۱ ایران خودرو، هاچ بک یک محصول در رده B است و تصمیم دارد تا در سال ۱۴۰۲ جایگزین خانواده پژو ۲۰۶ شود. احتمالاً TF21 که در تیپ های مختلف وارد بازار خواهد شد، نمونه پایه آن به پیشرانه TU3A و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز خواهد بود و در نمونه فول آپشن آن،  با امکاناتی مشابه به پژو 206، خانواده پیشرانه ۳F یا همان پیشرانه ۳ سیلندر ایپکو و جعبه دنده ۶ سرعته و اتوماتیک نصب می شود.

در حال حاضر سبک طراحی قابل مشاهده در تصاویر برای پروژه تی اِف ۲۱ قطعی شده و قرار است تا در آینده نزدیک، این خودرو رونمایی شود. TF21 قرار است تا به عنوان یک خودروی سواری کلاس B به بازار معرفی شود. بر روی این پلتفرم یک هاچ بک و یک هاچ بک کراس معرفی می شود.

قرار است تا TF21 با پنج تیپ مختلف به بازار ارائه شود. نسخه پایه تی اِف ۲۱ قوای محرکه شبیه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ را دارد و به پیشرانه TU3A مجهز است.

منبع : اسب بخار 

 


نظرات