1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. قبضینو؛ راهکاری سبز برای حل مشکلات استعلام و پرداخت خلافی خودرو

قبضینو؛ راهکاری سبز برای حل مشکلات استعلام و پرداخت خلافی خودرو

31 خرداد 1401
  • 1

"این جریمه‌ها کی دوبرابر شدن من نفهمیدم؟!"

حتما شما هم در هنگام استعلام خلافی با دوبرابر شدن جرائمی که از صدور آن‌ها خبر نداشتید روبرو شدید و این جمله را بارها با خود تکرار کرده‌اید. به روز نبودن خلافی‌ها، نبودن راهی آسان برای استعلام و حتی مشخص نبودن وضعیت پرداخت و تسویه جرائم از مشکلاتی هستند که بسیاری از ما هر چند وقت یک بار درگیر آن‌ها می‌شویم. در ادامه مهم‌ترین مشکلات در زمینه استعلام و پرداخت خلافی را بررسی و با راهکاری مناسب و کارآمد نیز آشنا خواهیم شد.

دوبرابر شدن جرائم راهور

از جمله قوانین مهم در زمینه جرائم رانندگی راهور، دوبرابر شدن جرائمی است که 60 روز از تاریخ صدور آن‌ها گذشته است. برابر ماده 5 قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه، تا 60 روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماه نسبت به پرداخت جرائم تسلیمی، الصاقی و خودداری خود اقدام نکند، جریمه‌اش دو برابر خواهد شد.

مشاهده لیست خلافی به همراه ریز جرایم

بسیاری از افراد به هنگام استعلام خلافی می‌خواهد جزئیات جرائم خود را نیز مشاهده کنند. در این جزئیات شامل تاریخ و ساعت خلافی، نوع جریمه، مبلغ جریمه، شماره سریال، عکس خلافی (در جرایم دوربین) و شرح تخلف است که هر یک می‌توانند برای افراد دارای اهمیت باشند. حتی گاهی همین جزئیات می‌توانند نشان‌دهنده ثبت اشتباه خلافی باشند و کافیست با اعتراض به این جریمه دیگر نگران پرداخت هزینه آن نباشید.

تسویه آنی خلافی و بروز بودن لیست جرایم

به روز نبودن  لیست خلافی خودرو  از جمله مواردی است که از ابتدا مشکلاتی را برای افراد به دنبال داشته است. تا مدتی قبل، به‌روزرسانی اطلاعات پلیس راهور 7 تا 10 روز کاری زمان می‌برد. این موضوع بدان معناست که ثبت خلافی‌ها و یا حتی حذف قبوض جریمه پرداخت شده، چند روز کاری زمان می‌برد و مشکلات و نارضایتی‌های بسیاری را به دنبال داشت. به ویژه بسیاری از افراد برای خرید و فروش خودروی خود به تسویه آنی خلافی نیاز داشتند و عدم به‌روزرسانی اطلاعات پلیس راهور وقت و هزینه زیادی را تلف می‌کرد.

سهولت در استعلام خلافی

از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های افراد برای استعلام و پرداخت خلافی، پیچیدگی روند استعلام بوده است. با اضافه شدن سامانه سخا به سایت پلیس راهور و مشکلات و محدودیت‌های این سامانه در ثبت نام کاربران جدید، بسیاری از کاربران را سردرگم و کلافه کرد. برای مثال کاربرانی که سیم‌کارت آن‌ها متعلق به اپراتور رایتل بود نمی‌توانستند کد ملی خود را ثبت کنند و یا اگر خودرو به نام فرد زیر 18 سال بود نمی‌توانست شماره موبایلی برای استفاده از سامانه سخا وارد کند چرا که سیم‌کارت به افراد زیر سن قانونی تعلق نمی‌گیرد.

تقسیط خلافی یا پرداخت تکی خلافی خورو

با توجه به بالا بودن مبلغ جرائم رانندگی در بسیاری از موارد، کاربران به دنبال پرداخت قسطی جرائم خود هستند. برای پرداخت قسطی جرائم رانندگی، باید امکان پرداخت تکی و موردی وجود داشته باشد که همین موضوع زمانی مشکل بسیاری از کاربران بود.

توقیف خودرو با جرایم بالا

خودروهایی که بالای 1 میلیون تومان جریمه داشته باشند به دلیل رسیدن به سقف خلافی خودر،  توقیف و به پارکینگ راهور انتقال داده می­شوند و این موضوع خود می‌تواند دلیل جدیدی برای ایجاد مشکلات در زمینه استعلام و پرداخت جریمه خودرو توقیفی ایجاد کنید.

پرداخت رایگان خلافی خودرو

با توجه به تغییرات ایجاد شده در زمینه استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتور، بسیاری از کاربران به دنبال پرداخت رایگان خلافی خودرو هستند. با وجود اینکه پلیس راهور (rahvar120.ir) این سرویس را ارائه می‌دهد، اما تاخیر چند روزه در تسویه جرائم می‌تواند نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته باشد. سامانه سخا و مشکلات ثبت نام در این سامانه نیز بسیاری را از استفاده از سایت پلیس راهور منصرف می‌کند. همچنین مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 برای پرداخت جرائم رانندگی، ملزم به پرداخت هزینه 12.500 تومانی است.

شکایت قضایی از خودرو

بسیاری از رانندگان از شکایت قضایی خودرو خود اطلاع ندارند و به هنگام استعلام و یا پرداخت و یا حتی در بزنگاه مهم‌تری یعنی نقل و انتقال خودرو، متوجه این موضوع می‌شوند که دردسرهای خاص خود را به دنبال دارد.

 

اپلیکیشن قبضینو.jpg

 

قبضینو؛ پیشرو در استعلام و پرداخت خلافی

سامانه قبضینو، ارائه خدمات گسترده در زمینه استعلام خلافی را یکی از مهم‌ترین اهداف خود قرار داده است و تا امروز تمام تلاش خود را برای دستیابی به این مهم به کار گرفته است تا با ارائه خدمات در سایت قبضینو و اپلیکیشن قبضینو نیاز کاربران در زمینه استعلام را به بهترین شکل برطرف سازد.

به تازگی خدمات سامانه قبضینو در حوزه استعلام و پرداخت خلافی، تغییراتی کرده است تا خدمت رسانی بهتری به کاربران خود داشته باشید. سامانه قبضینو به عنوان کارگزار پلیس ناجی سرویس­های جدید مانند تسویه آنی خلافی خودرو، استعلام نمره منفی گواهینامه، پرداخت عوارض خودرو و ...  را به سایت و اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا قدم جدیدی در راستای برآورده کردن نیازهای کاربران خود بردارد. جزئیات ارائه شده در خدمات جدید کاملا به روز بوده و مطابق با آخرین به‌روزرسانی‌های سامانه پلیس ناجی است. همچنین قبضینو به عنوان سامانه تخصصی پرداخت خلافی خودرو، مشکلات مطرح شده در حوزه استعلام خلافی و پرداخت خلافی خودرو را حل کرده است.

سامانه قبضینو، پیشرو در استعلام و پرداخت خلافی

استعلام به‌روزترین جرائم ثبت شده

کلیه اطلاعات نمایش‌داده‌شده در سرویس استعلام خلافی با پلاک قبضینو به روز بوده و با آخرین تغییرات اطلاعات پلیس ناجی مطابقت کامل دارد. به محض پرداخت خلافی نیز از لیست پلیس حذف می‌شوند و دیگر نیازی نیست نگران عدم پرداخت خلافی باشید.

امکان مشاهده جزئیات خلافی

امکان مشاهده جزئیات خلافی اهمیت زیادی برای بسیاری از کاربران دارد. جزئیاتی که در سامانه قبضینو به کاربران ارائه می‌شود عبارت اند از:

  • نوع تخلف رانندگی
  • ساعت تخلف
  • تاریخ تخلف
  • شماره سریال جریمه
  • مکان تخلف
  • شرح تخلف
  • تصویر تخلف برای جرائم دوربین

تسویه آنی جرائم رانندگی

کلیه جرائم پرداختی در سامانه قبضینو ( https:ghabzino.com) به صورت آنی تسویه می‌شوند و دیگر نیازی نیست منتظر به‌روزرسانی سیستم پلیس راهور باشید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، تسویه جرائم و حذف آن‌ها از لیست پلیس راهور 7 تا 10 روز کاری زمان می‌برد ولی در بخش استعلام خلافی با شماره پلاک از طریق قبضینو می‌توانید از امکان تسویه آنی جرائم رانندگی استفاده کنید.

 

پرداخت خلافی با قبضینو.jpg

 

استعلام آسان خلافی خودرو

سامانه قبضینو به عنوان سامانه تخصصی استعلام، تمرکز خود را روی تسهیل فرآیند استعلام کاربران گذاشته و با در نظر گرفتن تمامی جوانب این امر به دنبال ایجاد روشی ساده برای استعلام خلافی بوده است. قبضینو با ایجاد امکان دریافت خلافی با شماره پلاک به جای شماره بارکد، دسترسی راحت‌تر به جزئیات خلافی را فراهم کرده است. 

ذخیره سوابق استعلام

نتایج کلیه استعلام‌های سرویس استعلام خلافی با پلاک در بخش "سوابق خدمات پلیس" سایت و اپلیکیشن قبضینو ذخیره می‌شود. با استفاده از این امکان در هر زمانی می‌توانید نتیجه استعلام‌های قبلی خود را مشاهده کنید و حتی می‌توانید از این بخش نیز جرائم ثبت شده در استعلام‌های پیشین را نیز پرداخت کنید.

عوارض خودرو قبضینو

عوارض خودرو‌ها یا به صورت عوارض آزادراهی است و یا در قالب عوارض طرح ترافیک یا بدهی عوارض پلاک که در واقع همان عوارضی است که دوربین‌های تشخیص پلاک با استفاده از پلاک خودرو برای هر خودرو ثبت می کنند. منظور از عوارض آزادراهی عوارضی است که خودروها در ازای تردد از یکسری از آزادراه‌ها باید پرداخت کنند. تردد در این آزادراه‌ها توسط دوربین های مستقر در این آزادراه ها منظور می‌شود و ترددکنندگان ملزم به پرداخت این عوارض هستند. عوارض خودرو در صورت دیر پرداخت شدن مشمول جریمه خواهند شد و به خودی خود جریمه‌ نیستند.  سایت قبضینو علاوه بر سرویس خلافی آنی، خدمات مانند پرداخت عوارض آزادراهی خودرو، عوارض سالیانه، پارک حاشیه­ای، طرح ترافیک خودرو نیز ارائه می دهد. در سرویس عوارض آزادراهی قبضینو امکان مشاهده لیست کامل عوارض خودرو به همراه جزئیات تردد و ساعت تردد را در اختیار کاربران قرار می­دهد.

با قبضینو در ارتباط باشید

سامانه قبضینو با هدف تبدیل شدن به سامانه تخصصی انواع استعلام و پرداخت شروع به فعالیت کرد و راه زیادی در این مسیر پیش رو دارد. همراهی کاربران قبضینو بیش از هر روش دیگری می‌تواند ما را در خدمت‌رسانی یاری کند. تیم پشتیبانی قبضینو آماده شنیدن پیشنهادات و نظرات کاربران عزیز است. جهت ارتباط با قبضینو کافیست از طریق روش‌های زیر اقدام کنید.

سایت قبضینو:

www.ghabzino.com

شماره تماس:

28422388 - 021



نظرات

  • ارمان ارمان (1 تیر 1401 ساعت 09:07)

    من قبضینو رو طبق پیشنهاد شما نصب کردم اپلیکیشن خوبی هست و کلیه خدمات مربوط به قبض و پرداخت خلافی رو دارد.
    تشکر.