1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. طرح تخصیص بنزین به کد ملی افراد از اولویت خارج شد

طرح تخصیص بنزین به کد ملی افراد از اولویت خارج شد

1 تیر 1401
  • 0

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص وضعیت مربوط به اجرای طرح واریز یارانه بنزین به حساب شهروندان ایرانی، گفت: آز آنجا که در دولت چندین موضوعع برای تصمیم گیری اقتصادی مدنظر بوده است، در حال حاضر این طرح از اولویت خارج شده است، تا دولت بتواند در مواردی که اولویت بیشتری دارد، تصمیم گیری کند، سپس پرونده جدیدی را باز شود؛ از این رو در حال حاضر، اولویت تصمیم گیری و سیاست گذاری در مورد این طرح وجود ندارد. بنابراین  در حال حاضر طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.

 سید احسان خاندوزی، با اشاره به اجرای طرح یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم، بیان کرد: طرح پرداخت یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم انجام شده و اجرای این طرح در آن مناطق متوقف نخواهد شد. 

خاندوزی با تأکید بر اینکه اجرای پایلوت طرح یارانه بنزین در کیش و قشم به این دلیل بود که مشکلات فنی این طرح احصاء شوند، گفت: در حال حاضر مشکلات فنی این طرح کاملاً شناسایی و مرتفع شدند.

وی همچنین گفت: باز پرداخت یارانه بنزین به بخش‌های فاقد خودرو در جزیره کیش هم اجرایی شده است، اما به علت اینکه این طرح فعلاً در دستور کار توسعه نیست، هر زمانی که در مورد این موضوع تصمیم گیری شد جزئیات آن مطرح خواهد شد.

وزیر نفت قبلاً در رابطه با طرح تخصیص بنزین به همه افراد گفته بود که افراد می‌توانند ماهی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی دریافت کنند.

جواد اوجی در دی ماه سال گذشته اعلام کرد که دریافت‌کنندگان این سهمیه می‌توانند آن را استفاده کرده یا به جای آن ۱۵۰۰ تومان پول دریافت کنند. بر اساس این طرح، تخصیص بنزین به شهروندان بر اساس کد ملی به جای خودروها، مقرر شده بود که سهمیه بنزین به افراد تعلق بگیرد و نسخه آزمایشی آن هم در قشم و کیش به اجرا گذاشته شد.

 
منبع مهر


نظرات