1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. درگ جالب فورد موستانگ با مینی کلاسیک مجهز به پیشرانه هایابوسا

درگ جالب فورد موستانگ با مینی کلاسیک مجهز به پیشرانه هایابوسا

4 تیر 1401
  • 0

مینی کلاسیک خودرویی نیست که به قدرت بالا مشهور باشد اما پکیج کوچکی است که پتانسیل پرفورمنس فراوانی دارد. حالا کارواو در ویدئوی جدید خود یک مینی بشدت اصلاح‌شده که از پیشرانهٔ هایابوسا استفاده می‌کنند را در برای یک موستانگ GT کمی تیون شده قرار داده است تا نشان دهد که یک مینی کوچک چطور می‌تواند همپای یک ماسل کار قدرتمند پیش برود.

در سینهٔ موستانگ پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی فورد قرار گرفته است که با تجهیز به منیفولد هوا و اگزوز جدید قدرت آن از ۴۵۰ به ۴۹۰ اسب بخار افزایش یافته اما گشتاور آن تغییری نداشته و همان ۵۳۰ نیوتن متر است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مینی هم محرک عقب است اما این چرخ‌ها از یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر هایابوسا که به یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال متصل شده نیرو می‌گیرند. این پیشرانه تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما وزن مینی هم تنها ۵۰۰ کیلوگرم است که بسیار از موستانگ ۱۷۳۰ کیلوگرمی سبک‌تر است.

با شروع درگ، مینی در ابتدا مثل گلوله شلیک شده و جلو می‌افتد اما موستانگ به‌آرامی خودرو را به آن می‌رساند و مسافت کافی برای پشت سر گذاشتن این کوچولوی بریتانیایی دارد. دومین درگ هم با همین نتیجه به پایان می‌رسد اما در اینجا مینی استارت بهتری داشته و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۱ ثانیه طی می‌کند. موستانگ نیز این کار را در ۱۲.۹ ثانیه انجام می‌دهد. مینی در مسابقات رولینگ عملکرد بهتری دارد و هرچند در رولینگ اول به فورد می‌بازد اما در دومی پیروز می‌شود. بااین‌حال، خوشحالی مینی خیلی دوام ندارد زیرا در آزمایش ترمز، موستانگ او را نابود می‌کند. ترمزهای بزرگ ماسل کار آمریکایی آن را از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خیلی زودتر از مینی متوقف می‌کنند.

 
منبع پدال


نظرات