1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بهترین خودروهای های اسپرت غیر آلمانی در سال 2022

بهترین خودروهای های اسپرت غیر آلمانی در سال 2022

بهترین خودروهای اسپرت غیر آلمانی در سال 2022
7 تیر 1401
  • 0

برای اینکه سبک، راحت و سریع برانید، نیازی به خرید خودروهای آلمانی ندارید.

واقعیت این است که معیار تمام سدان‌های اسپرت دنیا هنوز هم آلمانی‌ها هستند. هندلینگ فوق‌العادهٔ محصولات ب‌ام‌و M، قدرت عظیم مدل‌های AMG مرسدس و سامانهٔ چهارچرخ محرک بی‌نظیر کواتروی آئودی ازجمله دلایلی هستند که خودروهای آلمانی را به انتخاب پیش‌فرض برای کسانی تبدیل کرده‌اند که خواهان یک سدان اسپرت سریع، راحت و شیک هستند. بااین‌حال، این مطمئناً بدان معنا نیست که خودروهایی مثل آئودی RS7، ب‌ام‌و M5 یا مرسدس E63 AMG تنها سدان‌های اسپرت عالی در بازار هستند زیرا مدل‌هایی که در لیست زیر خواهید دید هم شایستگی توجه در هنگام خرید یک سدان اسپرت را خواهند داشت.

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

 

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو.jpg


جولیا کوادریفولیو مثل ب‌ام‌و M3 سدان فوق‌العاده جذابی است ولی درعین‌حال از احساس خاصی برخوردار است که در مدل‌های M باواریایی‌ها دیده نمی‌شود. سدان اسپرت آلفا از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی هیجان‌انگیز و قدرتمند استفاده می‌کند که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، خودرو را در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین تنظیم شاسی عالی این ماشین نیز چسبندگی و هندلینگ بی‌نقصی را فراهم می‌کند.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

 

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ.jpg


CT5-V بلک‌وینگ رقیب مستقیمی برای ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63 محسوب می‌شود اما از هردوی آن‌ها قدرت بسیار بیشتری دارد. زیر کاپوت این سوپر سدان آمریکایی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. CT5-V در رانندگی‌های روزمره خودروی رام و راحتی است اما زمانش که برسد آن روی خود را نشان می‌دهد. از دید ما، بلک‌وینگ پاسخ جدی آمریکا به AMG است.

جنسیس G70

جنسیس G70.jpg


جنسیس در بازار سدان‌های اسپرت یک تازه‌وارد محسوب می‌شود اما مدل G70 آن واقعاً خیره‌کننده است. پیشرانهٔ V6 توربوشارژ این خودرو ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که شاید خیلی چشمگیر به نظر نرسد اما جنسیس بسیار روی کیفیت متریال و ساخت کابین سدان کامپکت خود کار کرده است. این سدانی با ظاهر جذاب، مناسب برای رانندگی‌های تهاجمی، مجهز به تکنولوژی‌های مفید و بسیار مناسب برای پیمایش‌های طولانی یا رانندگی‌های شهری است. البته صندلی‌های عقب G70 کمی تنگ هستند و صندوق بار آن کوچک است اما هیچ‌کدام از این‌ها برای کسانی که می‌خواهند از رانندگی با یک سدان اسپرت لذت ببرند مهم نخواهند بود.

کیا استینگر

کیا استینگر.jpg


بله یک برند اقتصادی کره‌ای را در این لیست قرار داده‌ایم که می‌تواند با خودروهای لوکس آلمانی رقابت کند. این خودرو حتی با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های عقب می‌فرستد، همچنان قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار دارد و درعین‌حال از تمام تجهیزات لوکس و رفاهی که از یک سدان اسپرت انتظار می‌رود هم برخوردار است. این قیمت برای یک سدان محرک عقب با تجهیزات و کیفیت پریمیوم که می‌تواند جاده‌های کوهستانی را با اطمینان طی کند واقعاً جذاب است.

دوج چارجر هلکت

دوج چارجر هلکت.jpg


هرچند چارجر R/T با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی خیلی حس اسپرتی ندارد اما هلکت نسخهٔ کاملاً متفاوتی است. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ با ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور به همراه سیستم تعلیق تطبیقی و تجهیزات استاندارد فراوانی بهره می‌برد. همچنین در نسخهٔ ردآی این قدرت به رقم چشمگیر ۷۹۷ اسب بخار می‌رسد. البته با چارجر هلکت در پیچ‌ها یا خط مستقیم نمی‌توان یک ب‌ام‌و M را گرفت زیرا این سدان آمریکایی محرک عقب است اما با قیمت زیر صد هزار دلار، سدانی با جذابیت و قدرت چارجر هلکت پیدا نخواهید کرد.

آکورا TLX تایپ S

آکورا TLX تایپ S.jpg


آکورا در نسل دوم TLX پس از سال‌ها سری اسپرت تایپ S خود را دوباره احیا کرد. این سدان اسپرت جدید که برای رقابت مستقیم با ژرمن‌ها در نظر گرفته شده است، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ کاملاً جدید استفاده می‌کند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. TLX تایپ S به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک آکورا بنام SH-AWD یا سوپر هندلینگ هم مجهز است که می‌تواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند. ترکیب شاسی فوق‌العاده متعادل، سامانهٔ چهارچرخ محرک بازیگوش، فرمان دقیق و کابین لوکس، TLX تایپ S را به یک سدان اسپرت جذاب و راحت تبدیل کرده‌اند.

لکسس IS500

لکسس IS500.jpg


IS500 به‌عنوان یک سدان اسپرت مدرن از سوی لکسس معرفی شد. این خودرو با وجود برخورداری از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور، سدان آرام و راحتی در رانندگی‌های شهری است. این موضوع بیشتر به خاطر تنظیم گیربکس اتوماتیک است که در حالت عادی خوب عمل می‌کند اما ظاهراً در حالت اسپرت همچنان برای کاهش مصرف سوخت تنظیم شده است. همچنین برای لذت بردن از حداکثر توان پیشرانه باید با استفاده از پدال‌های تعویض دندهٔ دستی، دور موتور را تا ردلاین ۷,۲۰۰ rpm بالا برد. شاسی متعادل IS500 آن را به خودروی جذابی برای رانندگی‌های عادی در جاده‌ها تبدیل کرده‌اند اما سیستم تعلیق نرم، آن را از دستیابی به هیجان کامل یک سدان اسپرت بازمی‌دارند.

کارما GS6-6

کارما GS6-6.jpg


قطعاً خیلی از خریداران تاکنون حتی نام کارما GS-6 را هم نشنیده‌اند اما این سدانی است که در گزینه‌های خرید نباید از قلم بیفتد زیرا رانندگی بسیار هیجان‌انگیزی دارد و از ظاهر جذابی بهره می‌برد. این خودرو یک سدان پلاگین‌هیبریدی ژنراتوری است که یعنی دو موتور الکتریکی با ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور آن را به حرکت درمی‌آورند اما از یک پیشرانهٔ سه سیلندر بنزینی که از ب‌ام‌و i8 گرفته شده هم به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها بهره می‌برد. هرچند کابین GS-6 کمی تنگ است اما صندلی‌های عقب آن راحت هستند. این سدانی است که خیلی‌ها به آن توجهی ندارند اما کسانی که پشت فرمانش بنشینند عاشق آن خواهند شد.

 
منبع carbuzz


نظرات