1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تشدید تحریم ها علیه روسیه؛ تولیدکنندگان « تایر »هم از روسیه خارج شدند

تشدید تحریم ها علیه روسیه؛ تولیدکنندگان « تایر »هم از روسیه خارج شدند

تشدید تحریم ها علیه روسیه؛ تولیدکنندگان« تایر » هم از روسیه خارج شدند
8 تیر 1401
  • 0

شرکت فرانسوی تایر میشلن خبر از توقف فعالیت خود در روسیه داد و تصمیم گرفته است که فعالیت‌های خود را به مدیریت داخلی منتقل کند. این کمپانی، مشکلات زنجیره تأمین را دلیل اصلی این تصمیم اعلام کرد.

طی بیانیه ای ازکه میشلن منتشر کرده است: این شرکت بعد از تعلیق فعالیت‌های تولیدی خود در روسیه از 15 مارس، در حال حاضر می گوید که از سرگیری تولید از نظر فنی به ویژه به علت مشکلات عرضه، در میان شرایط عدم اطمینان عمومی غیرممکن است. از این رو به نظر می رسد که این شرکت فرانسوی تولید کننده تایر مجبور باشد تا پایان سال 2022 برای انتقال تمام عملیات روسیه برنامه‌ریزی کند.

این شرکت عنوان کرد که نهاد جدید از طریق یک ساختار مستقل از میشلن فعالیت خواهد کرد.

شرکت میشلن روسیه در حدود 1000 کارمند دارد و ظرفیت تولید سالانه تا 2 میلیون تایر در کارخانه خود در نزدیکی مسکو را دارا می باشد.

یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده تایر، نوکیان تایرز فنلاند، در همان روز اعلام کرد که به دلیل جنگ در اوکراین و تشدید تحریم‌های متعاقب آن، ادامه فعالیت در روسیه دیگر امکان‌پذیر و پایدار نیست.

ایالات متحده امریکا در روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد که در آن هفتاد شرکت شامل شرکت های دفاعی روستیک و ۲۹ تبعه روسی شامل آن می شوند.هدف از این تحریم ها کاهش توانایی روسیه در ساخت و استقرار اسلحه خوانده شده است.

 
منبع ایلنا


نظرات