1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افتتاح اولین آزمایشگاه زیرساخت های شارژ برقی خودرو کشور

افتتاح اولین آزمایشگاه زیرساخت های شارژ برقی خودرو کشور

11 تیر 1401
  • 0

نخستین آزمایشگاه تخصصی زیرساخت‌های شارژ خودرو برقی کشور، امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۱ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد در کارخانه‌های گروه مپنا افتتاح شد.

طبق گزارش مپنا، مراسم افتتاح نخستین و بزرگترین آزمایشگاه تخصصی زیرساخت های شارژ خودروی برقی در کشور، امروز طی بازدید مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد و با حضور عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در شرکت مهندسی ساخت و برق کنترل مپنا ( مکو ) برگزار شد.

معاون رئیس جمهور، مپنا را گروهی معظم در کشور توصیف کرد و صنعت و تولیدات مپنا را موجب افزایش غرور ملی دانست و تصریح کرد: خوشحالیم که با مدیریت درست و تلاش متخصصان و اندیشمندان کشور، دارای یک مجموعه توانمند هستیم که نمادی از خودباوری است‌.
اسلام‌پناه در خصوص فرایندهای استاندارد در گروه مپنا اضافه کرد: مپنا شرکتی با استانداردهای بین‌المللی است و محصولات، خدمات، آزمایشگاه‌ها و فرایندهای استانداردی را در کشور اشاعه می‌دهد که موجب تعالی دانش است و وقتی صحبت از صنعت و نماد خودباوری می‌شود، چنین سطحی از کیفیت مد نظر قرار می‌گیرد.
وی معتقد است: توسعه موتورهای برقی و شارژرهایی با انرژی پاک و استانداردهای بالا و با توانمندی و دانش داخلی برای استفاده در ابعاد بزرگتر، تجاری‌سازی شود.
مدیرعامل گروه مپنا  گفت: این شرکت همچنان در ابتدای مسیر توسعه است و ظرفیت‌های بالایی برای رشد دارد.
به گفته علی‌آبادی، مپنا به دنبال استراتژی خلق آینده است. ماین شرکت معتقد است که آینده متفاوت از امروز خواهد بود و برای خلق آن باید مطالعه و تلاش کرد.
وی در توضیح آزمایشگاه افتتاح شده، گفت: این آزمایشگاه رویکردی معطوف به آینده دارد. حمل و نقل برقی برای توسعه نیازمند آن است که ابتدا زیرساخت‌های مناسبی در دست داشته باشد. از این رواین آزمایشگاه هم در جهت اعمال استاندارد برای زیرساخت‌های در حال توسعه است.
طبق گفته اعضای مپنا: که در این آزمایشگاه، زیرساخت‌های شارژ خودرو برقی گروه مپنا، تمامی شارژرهای خارجی و ساخت داخل امکان تست و دریافت تاییدیه‌های رسمی را دارند. همه تجهیزات این آزمایشگاه از بهترین و دقیق‌ترین تجهیزات اندازه گیری، آنالیز و سنجش در دنیا در حوزه زیر ساخت‌های شارژ محسوب می‌شوند.

نخستین آزمایشگاه زیرساخت های شارژ خودرو برقی کشور افتتاح شد 3.jpg

نخستین آزمایشگاه زیرساخت های شارژ خودرو برقی کشور افتتاح شد 2.jpg

 


نظرات