1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکورد فروش تسلا در چین

رکورد فروش تسلا در چین

19 تیر 1401
  • 0

تسلا در ماه ژوئن به بالاترین فروش ماهانه خودروهای ساخت چین از زمان افتتاح کارخانه خود در شانگهای در سال 2019 دست یافت، داده‌ها در روز جمعه نشان داد، خودروساز آمریکایی تولید خود را که به دلیل قرنطینه کووید 19 در شهر آسیب دیده بود، افزایش داد.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد تسلا در ماه ژوئن 78 هزار و  906 دستگاه خودروی ساخت چین فروخت که 968 دستگاه برای صادرات بود. در ماه می 32 هزار و 165 دستگاه خودرو فروخت و 22 هزار و 340 دستگاه صادر کرد.

کوی دونگشو، دبیر کل CPCA، بدون اشاره اضافه کرد که تسلا در ماه ژوئن نیز به بالاترین میزان تولید ماهانه در کارخانه شانگهای خود دست یافت.

محدودیت‌های کووید در شانگهای در سه ماهه آوریل تا ژوئن باعث کاهش تولید تسلا در آنجا شده بود در حالی که کارخانه‌های جدید آن در برلین و تگزاس در تلاش برای افزایش تولید بودند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، از کارکنان خواسته بود تا در پایان سه ماهه «بسیار سخت» پس از اینکه قرنطینه‌های صفر کووید در چین باعث اختلالات عمیق‌تر از آنچه که او پیش‌بینی کرده بود، برای جبران ضرر و زیان‌ها تلاش کنند.

کارخانه شانگهای که مدل های 3 و مدل Ys را تولید می کند، در 19 آوریل بازگشایی شد اما در اواسط ژوئن تولید کامل خود را از سر گرفت.

CPCA گفت، مجموع فروش خودروهای سواری چین در ماه ژوئن به 1.97 میلیون رسید که 22 درصد نسبت به سال قبل با کمک اقدامات دولت افزایش یافته است. Cui انتظار داشت فروش خودرو در جولای حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد، در حالی که تقاضا می تواند در سه ماهه چهارم بیشتر تقویت شود و منجر به رشد قوی برای کل سال شود.

CPCA افزود: فروش خودروهای الکتریکی در ماه ژوئن 27 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد و 130.8 درصد افزایش یافت.

مدل Y تسلا با تحویل 52557 دستگاه در ماه ژوئن، برای اولین بار پرفروش‌ترین مدل را در بین تمام خودروهای سواری به خود اختصاص داد. قیمت اولیه آن 316900 یوان (47311 دلار) است که از Wuling Hongguang Mini EV با قیمت 28800 یوان پیشی می گیرد.

BYD (002594.SZ) که هم خودروهای الکتریکی خالص و هم هیبریدی های پلاگین تولید می کند، با 133 هزار و 762 خودرو در ماه ژوئن، پیشتاز بازیکنان EV بود.

چین مالیات خرید خودروهای موتور کوچک را در اول ژوئن به نصف کاهش داد و دولت‌های محلی از جمله پکن و شانگهای نیز برای افزایش فروش، سوبسید یا سهمیه مالکیت خودرو را اضافه کردند.

چین روز پنجشنبه مجموعه ای از اقدامات جدید را برای افزایش تقاضا برای خودروها اعلام کرد و گفت که تمدید معافیت مالیاتی برای خودروهای برقی و طرح هایی را برای ساخت ایستگاه های شارژ بیشتر و تشویق هزینه های شارژ پایین تر در نظر خواهد گرفت.

 

 

منبع رویترز


نظرات