1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش 30 درصدی فروش رنو، پس از خروج از روسیه

کاهش 30 درصدی فروش رنو، پس از خروج از روسیه

22 تیر 1401
  • 0

خودروسازی رنو اعلام کرد که فروش خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ پس از توقف فعالیت‌ در روسیه، ۳۰ درصد کاهش یافت.

این شرکت خودروسازی فرانسوی، جزو اولین خودروسازان غربی است که به طور آشکار از دست‌دادن بازار مهمی را درپی جنگ اوکراین اعلام کرد. این شرکت خبر از کاهش فروش ۲۹.۷ درصدی محصولات خود نسبت به سال گذشته داد و اعلام کرد که این رقم به بیش از یک میلیون دستگاه خودرو رسیده است.

بدون در نظر گرفتن فعالیت‌های آوتوواز و رنو روسیه، تعداد واحدهای فروخته شده نسبت به سال قبل ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. سهام خودروسازی رنو در معاملات اولیه ۲.۳ درصد سقوط کرده است.

جی پی مورگان گزارش می دهد: روسیه دومین بازار بزرگ رنو قبل از جنگ بوده است و ۱۵ درصد از درآمد خود را از طریق این بازار کسب کرده است.رنو در اوایل سال جاری، به دنبال حمله روسیه به اوکراین، فعالیت خود را در این کشور متوقف کرد و اعلام کرد که شرکت رنو خود در روسیه و ۶۷.۷ درصد از سهام آوتوواز را به فروش خواهد رساند.

 گروه فرانسوی رنو، علاوه بر تأثیر خروج از روسیه به بحران نیمه هادی‌ها نیز اشاره کرد، با این حال چشم انداز خوبی در مورد تولید تراشه در نیمه دوم سال ارائه کرد.

فابریس کامبولیو، مدیر عامل رنو اعلام کرد که این شرکت بهبودهایی را شاهد بوده است و در نظر دارد که سطح تولید نیمه هادی‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نسبت به نیمه اول به طور قابل‌توجهافزایش یابد.

 
منبع رویترز


نظرات