1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تلاش اپل برای تولید خودروهای هوشمند متوقف شد

تلاش اپل برای تولید خودروهای هوشمند متوقف شد

23 تیر 1401
  • 0

تلاش اپل برای خودروهای خودران علیرغم سال ها کار متوقف شد و رقبا در حال رقابت هستند

وب سایت خبری فناوری اطلاعات روز دوشنبه گزارش داد که تلاش اپل برای تولید یک خودروی خودران بادوام علیرغم سال ها کار متوقف شده است و تیمش در حالی که رقبای خود را در پیش می گیرند، با شکست مواجه شده است.

سر و صدا در مورد یک خودروی بالقوه اپل حدود هشت سال پیش با این وسایل نقلیه آغاز شد که از زمان مرگ استیو جابز، بنیانگذار نمادین آن در اکتبر 2011، به عنوان اولین "big thing" جدید این شرکت معرفی شدند.

با این حال، این اطلاعات با استناد به مصاحبه با افرادی که در این پروژه کار می‌کردند، می‌گوید، خودروهای خودران اپل در خیابان‌های نزدیک مقر آن در دره سیلیکون با مشکلاتی مواجه شده‌اند، با محدودیت‌ها برخورد کرده‌اند، از خطوط خارج شده‌اند و تقریباً با دویدن در حال عبور قانونی از جاده مواجه شده‌اند. 
این مقاله ادامه داد که مشکلات تیم ناشی از تغییر دائمی اهداف و رهبری، جابجایی کارکنان و عدم ایمان به پروژه توسط مدیران عالی رتبه اپل است.

تیم کوک، رئیس اپل در اوایل سال گذشته در مصاحبه ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شد، اتومبیل های خودران را به عنوان یک مسابقه ایده آل برای این غول فناوری به تصویر کشید.

یک ماشین خودران یک ربات است و بنابراین کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با خودمختاری انجام دهید. کوک در پادکست «Sway» روزنامه نگار کارا سویشر گفت که اپل چه می کند.

کوک اشاره کرد که یک گزینه می تواند برای اپل ایجاد یک پلت فرم فناوری رانندگی خودکار مورد استفاده خودروسازان باشد.

او از خودروساز برقی تسلا که در میان شرکت‌هایی است که قابلیت‌های رانندگی خودران را توسعه می‌دهند، تحسین کرد.

اپل برای اولین بار در سال 2016 آرزوهای فناوری خودران خود را فاش کرد و کوک از آن زمان گفته است که سیستم های رانندگی خودران را به عنوان یک "فناوری اصلی" برای آینده می بیند.اپل سال گذشته اذعان کرد که تیم خود را که به فناوری خودروهای خودران اختصاص داده بود کاهش داده است، اما تاکید کرد که هنوز در مسابقه است.

اکثر خودروسازان بزرگ و بسیاری از گروه‌های فناوری در حال حاضر در حال توسعه وسایل نقلیه خودران هستند که به عنوان آینده خودرو در کنار نیروی الکتریکی در نظر گرفته می‌شوند.

 

منبع gadgets360


نظرات