1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای خودروهای آیونیک هیبریدی و پلاگین را فرا می خواند

هیوندای خودروهای آیونیک هیبریدی و پلاگین را فرا می خواند

24 تیر 1401
  • 0

هیوندای تعداد ۱۰هزار و ۵۷۵ دستگاه آیونیک هیبریدی و پلاگین مدل سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را به دلیل خطر آتش‌سوزی احتمالی فراخوان خواهد کرد. هیوندای قبلا این مدل‌‌ها را در سال ۲۰۱۸ فراخوان کرده بود، اما ممکن است به‌درستی مشکل برطرف نشده باشد.

اتصال شل بین کنتاکت‌ها در رله اصلی می‌تواند باعث افزایش مقاومت الکتریکی بین آنها شود. اگر این اتفاق بیفتد، قطعات ممکن است گرم شده و به طور بالقوه آنقدر داغ شوند که باعث آتش‌سوزی شود. اگر این مشکل رخ دهد، چراغ هشدار HEV ممکن است روشن شود یا امکان روشن شدن خودرو وجود نداشته باشد. نمونه‌های تحت تاثیر آیونیک هیبریدی در تاریخ 16 نوامبر 2016 تا 16 اوت 2017 تولید شده‌اند.

آیونیک هیبرید پلاگین فراخوان‌شده دارای دوره مونتاژ از 10 اوت 2017 تا 11 اوت 2017 است. هیوندای اولین‌بار در 7 مارس 2018 از این مشکل مطلع شد. آنها اتصال رله اصلی شل را پیدا کردند و متوجه شدند که این قطعه از یک تامین‌کننده قبلی با مشخصات تولید پایین‌تر تهیه شده است. این خودروساز فراخوان اولیه را در اکتبر 2018 آغاز کرد. برای رفع این مشکل، نمایندگی‌ها مجموعه رله برق و رله اصلی را بررسی و تعویض خواهند کرد.

این شرکت از 26 آگوست 2022 نامه‌های اعلان فراخوان را به مالکان آسیب‌دیده ارسال خواهد کرد. حتی خودروهایی که در فراخوان 2018 تعمیر شده‌اند نیز باید این تعمیر جدید را  داشته باشند.

 



نظرات