1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. معاون صمت : سامانه یکپارچه فروش خودرو معایبی داشت که برطرف شد

معاون صمت : سامانه یکپارچه فروش خودرو معایبی داشت که برطرف شد

25 تیر 1401
  • 1

معاون صنایع حمل‌ ونقل وزیر صمت گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد. منوچهر منطقی با اشاره به حذف تدریجی قرعه‌کشی گفت: مثلا اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید و ۶۰ هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی می‌ماند. همچنین اگر تولید محصولی ۲۰ هزار دستگاه بوده و تنها ۱۹ هزار متقاضی برای آن وجودداشته باشد، این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.

معاون صنایع حمل ‌و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دور نخست قرعه‌کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعه‌کشی به خریدار تعلق گرفت و در قرعه ‌کشی جدید این خودروها در سامانه وجود ندارند.

وی ادامه داد: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه‌کشی سامانه ادامه یابد و به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفا ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی‌مانده باشد، این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

منطقی با اشاره به رویکرد جدید ایران‌ خودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی اظهار کرد: در حال حاضر دو مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و در حال اجراست.

وی گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار قرار دارد که بناست در سطح ملی توسعه داده شوند؛ فعلا در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا نخستین مدل‌ ها را در مرداد و شهریور اجرایی کنیم.

 


نظرات

  • عباس عباس (25 تیر 1401 ساعت 23:43)

    بابا کجا برطرف شده دهنمون سرویس شد الان 4 ساعته دارم سعی میکنم پروفایلم تکمیل کنم اما جواب نمیده ....