1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه ویژه ای از دوج چلنجر با 909 اسب بخار

نسخه ویژه ای از دوج چلنجر با 909 اسب بخار

28 تیر 1401
  • 0

اوایل این ماه، موپار اینسایدر (Mopar Insiders) اعلام کرد که به مناسبت پایان تولید دوج چلنجر، نسخه ویژه‌ای از این خودرو ارائه خواهد شد. طبق گفته‌ها، این نسخه می‌تواند با سوخت E85 کار کند. در آن زمان تنها چیزی که در مورد قدرت این چلنجر ویژه می‌دانستیم این بود که از دیمن قدرت بیشتری خواهد داشت. برای یادآوری، پیشرانه دیمن با بنزین معمولی ۸۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، این رقم به ۸۴۰ اسب بخار افزایش میابد. برای پی بردن به قدرت دقیق نسخه نهایی چلنجر اما موپار اینسایدر از منبعی قابل‌اعتماد در استلانتیس پرسیده است که باید انتظار چه قدرتی را داشته باشیم؟ این رسانه رقم ۹۰۹ اسب بخار را مطرح می‌کند و گویا حدس آن درست بوده و منبع مذکور این عدد را تأیید کرده است.

دلیل مطرح کردن ۹۰۹ اسب بخار این است که چلنجر هلکت اولیه در سال ۲۰۱۵ با ۷۰۷ اسب بخار و سپس دیمن در سال ۲۰۱۸ با ۸۰۸ اسب بخار معرفی شدند. البته به‌تازگی دوج نسخه جدید جیل‌بریک را هم برای چارجر و چلنجر ارائه کرده است که ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارند اما این رقم به میزان قابل‌توجهی از دیمن با بنزین اکتان ۱۰۰ کمتر است؛ بنابراین، قدرت ۹۰۹ اسب بخاری در نسخه نهایی چلنجر کاملاً منطقی خواهد بود. همچنین این رقم هنوز هم وارد قلمروی پیشرانه  هلفانت که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به‌صورت موتور جعبه‌ای عرضه می‌شود نخواهد شد (موتور جعبه‌ای به پیشرانه‌ای کاملاً مونتاژ شده اطلاق می‌شود که به‌طور کامل و آماده استفاده توسط سازنده به فروش می‌رسد.

dodge-hornet-rendering-767x431.webp

اما علاوه بر این چلنجر ویژه که قرار است با سوخت E85 کار کند و قدرت ویرانگری داشته باشد، در ماه‌های آینده دو شگفتی دیگر هم از دوج خواهیم دید که یکی از آن‌ها کراس‌اوور کامپکت هورنت خواهد بود. این خودرو بر اساس آلفارومئو توناله ساخته شده و در ماه آگوست معرفی خواهد شد اما پیش از آن، کانسپت ماسل کار الکتریکی دوج را خواهیم دید که به گفته رئیس این برند، قبل از هورنت معرفی می‌شود.

منبع پدال


نظرات