1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. چگونه از موتور سیکلت در برابر دزدیده شدن محافظت کنیم؟

چگونه از موتور سیکلت در برابر دزدیده شدن محافظت کنیم؟

28 تیر 1401
  • 0

سرقت موتورسیکلت یکی از رایج‌ترین انواع دزدی‌ها به‌شمار می‌آید؛ زیرا موتور‌ها علاوه‌بر سبک بودن از سیستم امنیتی ضعیفی برخوردار هستند. همین مسائل باعث شده تا موتورسیکلت برای سارقان تبدیل به طعمه‌ای راحت شود و همواره صاحبان موتور‌ها دغدغه و استرس حفظ و نگهداری از آن‌ها را داشته باشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که همواره نگران دزدیده شدن موتور خود هستید، باید راهکارهای پیشگیری از سرقت موتور را بدانید. در این مطلب بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت را آموزش می‌دهیم تا با رعایت این نکات هیچ سارقی موفق به سرقت موتور شما نشود.

پارک کردن موتور در مکان‌های پر‌تردد و در معرض دوربین‌های مداربسته

اولین و مهم‌ترین کار برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، پارک کردن آن در محلی مناسب است. پارک کردن موتور در کوچه‌ای خلوت و ناامن مانند ارسال دعوت‌نامه برای سارقان است. هرچقدر هم که کارتان واجب باشد و عجله داشته باشید، دلیل نمی‌شود که موتور را در محلی نامناسب و ناامن رها کنید. چنانچه در نزدیکی محل موردنظرتان پارکینگ موتورسیکلت وجود ندارد، حتما موتور را در معابر شلوغ و امن پارک کنید. 

قرار دادن موتور در مکان‌هایی که دوربین مداربسته دارند، بسیار هوشمندانه است؛ زیرا سارقان ریسک سرقت موتوری که تحت‌نظر دوربین مداربسته است را به‌جان نمی‌خرند. همچنین اگر در موتور سیکلت دستگاه ردیاب نصب کنید، حتی اگر سارق موفق به سرقت موتور شود، به‌راحتی او را ردیابی کرده و موتور را از چنگ او خارج خواهید کرد.

استفاده از انواع قفل‌ موتور سیکلت برای جلوگیری از سرقت آن

استفاده از انواع قفل‌ها، ساده‌ترین روش برای افزایش امنیت موتورسیکلت و جلوگیری از سرقت آن است. قفل‌ها مانع خوبی برای سارقان هستند و هرچه تعداد قفل‌ها بیشتر باشد، سرعت سرقت موتور کاهش پیدا می‌کند. افزایش زمان سرقت، ریسک این کار را برای سارق افزایش می‌دهد و معمولا سارقان تازه‌کار چنین ریسکی نمی‌کنند. استفاده از جی پی اس موتور در کنار انواع قفل‌ها باعث می‌شود موتورسیکلت به سدی مستحکم در برابر سارقان تبدیل شود. قفل موتورسیکلت انواع و کاربرد‌های مختلفی دارد که باتوجه‌به نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به کمک قفل فرمان مانع چرخش فرمان شوید

قفل فرمان ابتدایی‌ترین نوع قفل به‌شمار می‌رود که اغلب موتورسیکلت‌ها از آن بهره‌مند هستند. در برخی موارد دیده شده صاحبان موتور بدون توجه به قفل فرمان، موتورسیکلت را در گوشه خیابان پارک می‌کنند و همین موضوع باعث جلب نظر سارقان شده و در کمتر از چند ثانیه موتور به سرقت می‌رود. هرچند که امکان شکستن قفل فرمان وجود دارد؛ اما استفاده نکردن از آن نیز کار اشتباهی است. شاید استفاده از قفل فرمان به‌تنهایی مانع مستحکمی در برابر سارقان نباشد، اما استفاده از دزدگیر جی پی اس دار در کنار قفل فرمان می‌تواند هر سارقی را به دام بیندازد.

نقش قفل و زنجیر را در کند شدن فرایند سرقت دست‌کم نگیرید

زنجیر کردن موتورسیکلت به تیر چراغ برق، تابلو یا درخت یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت موتور است. درست است که سارقان می‌توانند با انبر‌های مخصوص به‌سرعت زنجیر‌ها را پاره کنند و موتور را بربایند، اما در دست داشتن انبر مخصوص برش زنجیر به‌‌صورت چشمگیری جلب‌توجه می‌کند و معمولا سارقان از آن‌ها در مکان‌های شلوغ استفاده نمی‌کنند. در مجموع پاره کردن زنجیر و از کار انداختن سایر قفل‌ها کاری زمان‌بر خواهد بود که برای سارقان دردسر‌ساز می‌شود.

قفل موتور سیکلت.jpg

 

قفل دیسک، بهترین قفل موتورسیکلت

قفل دیسک را می‌توان به‌عنوان بهترین نوع قفل موتور نام برد. این قفل بسیار سبک بوده و به‌راحتی در جیب جا می‌شود و برای حمل آن با دردسر رو‌به‌رو نخواهید بود. قفل دیسک با همه ابعاد کوچکی که دارد، به دیسک موتور متصل شده و مانع چرخیدن چرخ موتور می‌شود که همین موضوع کار جا‌به‌جا کردن موتور را برای سارقان دشوار می‌کند.

به کمک دزدگیر از دزدیده شدن موتورسیکلت جلوگیری کنید

دزدگیر‌ها از پر‌کاربرد‌ترین وسایل برای جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه به حساب می‌آیند. دزدگیر‌ها در دسته وسایل بازدارنده از سرقت قرار می‌گیرند؛ به‌طوری که با سروصدایی که ایجاد می‌کنند توجه صاحب موتور و افراد حاضر در محل را به خود جلب کرده و باعث متواری شدن سارق می‌شوند. دزدگیر‌ موتور سیکلت انواع مختلفی دارد که در بازار با قیمت‌های متفاوتی موجود است؛ باتوجه‌به این توضیحات، پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن نیاز و بودجه‌ای که در اختیار دارید، مناسب‌ترین دزدگیر را برای موتورسیکلت خود خریداری کرده تا از آن به‌عنوان مانعی در برابر سارقان استفاده کنید.

با استفاده از انواع جی پی اس، از موتورسیکلت در برابر دزدیده شدن محافظت کنید

قفل‌ها و دزدگیر‌ها تا زمانی کاربردی هستند که موتورسیکلت در چنگ سارقان قرار نگرفته باشد؛ چنانچه سارقی موتور را برباید، جز گزارش سرقت به پلیس کاری از دست شما ساخته نیست. فرض کنید برای حفظ امنیت موتورتان از انواع قفل‌ها استفاده کرده و همچنین روی موتور دزدگیر نصب کرده‌اید؛ اگر سارقان با وانت به سراغ موتور شما بیایند، با پاره کردن زنجیر، بدون نیاز به از کار انداختن دزدگیر و باز کردن سایر قفل‌ها به‌راحتی موتور را پشت وانت قرار می‌دهند و از محل سرقت متواری می‌شوند. در چنین شرایطی تکلیف چیست؟

اگر در کنار استفاده از قفل و دزدگیر از جی پی اس موتورسیکلت هم استفاده کنید، متوجه خواهید شد که سارق راهی برای سرقت و فرار نخواهد داشت. ردیاب موتور این قابلیت را دارد تا در هر نقطه‌ای از جهان بتوانید موتورسیکلت خود را به کمک آن ردیابی کنید. همچنین در صورت سرقت در کمتر‌ین زمان ممکن، می‌توانید موتور را از چنگ سارق خارج کنید. باتوجه‌به این توضیحات، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت وسیله نقلیه در کنار استفاده از قفل و دزدگیر از جی پی اس موتورسیکلت هم استفاده کنید.

دستگاه ردیاب.jpg

 

با ردیاب‌های جی پی اس خودرو، خواب راحت را از چشم سارقان بربایید

در این مطلب سیرتاپیاز محافظت از موتورسیکلت را شرح داده و انواع روش‌های افزایش امنیت وسیله نقلیه را آموزش دادیم. در نتیجه جی پی اس موتورسیکلت را به‌عنوان هوشمندانه‌ترین روش برای حفظ امنیت موتور معرفی کردیم. چنانچه قصد خرید ردیابی باکیفیت و کاربردی را دارید، پیشنهاد ما خرید ردیاب از فروشگاه معتبر جی پی اس خودرو است. جی پی اس خودرو با سال‌ها فعالیت در زمینه انواع ردیاب فردی، موتورسیکلت و خودرو، ردیاب‌های قدرتمند را در اختیار شما قرار داده تا باتوجه‌به نیازتان بهترین ردیاب را خریداری کنید. 

با مراجعه به سایت جی پی اس خودرو به نشانی اینترنتی gpskhodro.com انواع ردیاب‌ها را مشاهده کرده و مناسب‌ترین ردیاب برای موتورسیکلت خود را خریداری کنید؛ همچنین اگر برای خرید ردیاب نیاز به راهنمایی داشتید، سوالات خود را با کارشناسان جی پی اس خودرو از طریق شماره تلفن ۸۸۸۰۱۳۲۵-۰۲۱ مطرح کنید. کارشناسان جی پی اس خودرو آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.



نظرات