1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. پایان مهلت ثبت نام در سامانه فروش خودرو؛ 6 میلیون نفر ثبت نام کردند

پایان مهلت ثبت نام در سامانه فروش خودرو؛ 6 میلیون نفر ثبت نام کردند

پایان مهلت ثبت نام در سامانه فروش خودرو ؛ 6 میلیون نفر ثبت نام کردند
28 تیر 1401
  • 0

دور دوم ثبت نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که به‌ مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، از روز شنبه، ۲۵ تیرماه آغاز شد، عصر امروز( 28 تیرماه 1401 ) به پایان خواهد رسید.

طبق جدیدترین آمار، ­تا ساعت 7 صبح امروز، بیش از 5 میلیون و 275 هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند که به گفته مسئولین وزارت صمت، مرحله دوم ثبت نام خودرو در این سامانه به مدت سه روز (از 25 تیرماه آغاز و تا امروز سه شنبه 28 تیرماه) ادامه می یابد.

در دور دوم تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در حدود 76 هزار و 700 خودرو توسط خودروسازان دولتی و خصوصی عرضه می شود و به گفته وزارت صمت، نتایج قرعه کشی از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته بعد اعلام خواهد شد تا در این فاصله زمانی، اطلاعات و داده‌های ثبت نام کنندگان با طرح جوانی جمعیت مطابقت یابد و شرایط متقاضیان واجد شرایط مورد بررسی قرار گیرد.

در این دوره نیز، محدودیت های دوره قبل اعمال شده است؛ با این تفاوت که متقاضیان با مراجعه به سامانه sale.iranecar.com می توانند خودروهای مورد نظر خود را از بین طرح های دارای قرعه کشی و طرح های خارج از قرعه کشی انتخاب کنند و با مراجعه به بخشنامه های مربوط به هر طرح، وارد فرآیند ثبت نام شوند و در چرخه قرعه کشی سامانه قرار بگیرند. 

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد.

طبق تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه خودروسازی های کشور شامل شرکت های دولتی و خصوصی، باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز صرفاً با مراجعه به این سامانه می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند و هرگونه بخشنامه فروش، فروش فوری، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو تنها از طریق سامانه معرفی شده از سوی وزارت صورت می گیرد.

 


نظرات