1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا به زودی از کراون 2023 رونمایی می کند

تویوتا به زودی از کراون 2023 رونمایی می کند

31 تیر 1401
  • 0

تویوتا با انتشار تصویر تیزری جدید از نسل بعدی کراون ۲۰۲۳ تائید کرد این خودرو یک سدان با ارتفاع بیشتر از سطح زمین خواهد بود، چیزی که قبلاً در تصاویر ثبت شده توسط این برند نیز دیده شده بود. این تیزر قول رونمایی رسمی کراون در ۲۴ تیر امسال را داده است. در این تصویر می‌توانیم پروفایل جانبی خودرو از دماغه تا دستگیره درب جلو را ببینیم. البته این تیزر هنوز هم برخی جزئیات را پنهان می‌کند اما زبان طراحی آن را قبلاً دیده‌ایم.

2023-Toyota-Crown-42-copy-767x415.webp

همین چند هفته پیش بود که تصاویر ثبت شده تویوتا برای کراون در اداره ثبت اختراع و مالکیت‌های معنوی منتشر شد و در آن تصاویر می‌توانستیم لوگویی را ببینیم که شبیه لوگوی کراون در بخش جلوی خودرویی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و ظاهری کوپه مانند یا اسپرت‌بک مشابه آئودی بود. کاپوت خودرو در آن تصاویر از میانه به سمت چراغ‌های جلو خمیده شده بود و ظاهری جالب داشت. همچنین یک تریم منحصربه‌فرد بین درب‌ها بکار رفته بود. شباهت‌های بین تصاویر یاد شده با تیزر منتشر شده توسط تویوتا و همچنین تائید استفاده از لوگوی جدید برای کراون ۲۰۲۳ باعث می‌شود باور کنیم این تصاویر درست هستند. به این ترتیب کراون جدید نسبت به مدل‌های سنتی قبلی تغییرات بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد.

2023-Toyota-Crown-4-767x578.webp

کراون یکی از قدیمی‌ترین نام های تویوتا محسوب می‌شود و با توجه به نسخه‌های پیشین می‌توان آن را سدانی بسیار سنتی توصیف کرد. البته میزان فروش این خودرو همواره رو به کاهش بوده و چندین دهه است که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. شاید با چنین تغییر شگرفی مشتریان نیز روی خوش به کراون نشان دهند. روز قبل یک تیزر دیگر از این خودرو منتشر شد و سؤالی پیش آمد که آیا نسل جدید کراون اصلاً یک سدان خواهد بود یا یک شاسی‌بلند. این تیزر به وضوح نشان دهنده سدانی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین بود.

چنین طراحی‌ای را قبلاً از دیگر خودروسازان همچون پژو نیز دیده‌ایم. یکی از اسناد منتشر شده توسط نمایندگی‌ها نیز نشان می‌دهد نسخه شاسی‌بلند کراون در آمریکا عرضه خواهد شد و شاید در پاییز سال جاری میلادی روانه بازار شود. رسانه‌های ژاپنی نیز می‌گویند کراون جدید بر پایه پلتفرم TNGA-K بنا می‌شود. این پلتفرمی از خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و همچنین هیبریدی و الکتریکی پشتیبانی می‌کند. تا چند روز آینده جزئیات رسمی و بیشتری را از نسل جدید تویوتا کراون در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

2023-Toyota-Crown-40-767x578.webp

 
منبع پدال


نظرات