1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش سایپا
  5. همه متقاضیان محصولات سایپا، بدون قرعه کشی خودرو دریافت می کنند

همه متقاضیان محصولات سایپا، بدون قرعه کشی خودرو دریافت می کنند

30 تیر 1401
  • 2

با وجود اینکه مقرر شده قرعه‌کشی دومین مرحله از فروش یکپارچه خودرو، یکشنبه هفته‌ آینده (دوم مردادماه) برگزار شود، اما به سبب ظرفیت خودروهای عرضه شده حتی در طرح‌ فروش فوق‌العاده (که قرار بوده است، منتخبان آن بصورت قرعه‌کشی مشخص شوند) با تایید گروه خودروسازی سایپا، همه ثبت‌نام کنندگان برنده اعلام شده‌اند.

دومین مرحله ثبت‌نام و فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، از ابتدای هفته جاری (شنبه ۲۵ تیرماه) آغاز شد و به مدت سه روز (تا ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه) ادامه داشت. در این طرح گروه خودروسازی سایپا، هفت محصول را در قالب پیش‌فروش یکساله و چهار محصول را در قالب مشارکت در تولید عرضه کرده بود که در بین آن‌ها انواع کوییک‌ها (کوییک معمولی، کوییک S  کوییک R)، ساینا S و شاهین را در بخش طرح‌های بدون قرعه‌کشی ارائه شده بودند.

همچنین این گروه خودروسازی پنج محصول ساینا S، کوییک S، کوییک معمولی، کوییک R با گیربکس معمولی و شاهین G را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده بود که قرار بود منتخبان آن‌ها از طریق قرعه‌کشی مشخص شوند. اما با توجه به عرضه بیش از تقاضا، گروه خودروسازی سایپا این موضوع را تایید کرد که همه شرکت‌کنندگان و ثبت‌نام‌کنندگان این مرحله از فروش یکپارچه خودرو که برای خرید محصولات سایپا، حتی در فروش‌ فوق‌العاده ثبت‌نام کرده‌اند، برنده اعلام خواهند شد.

میزان عرضه خودروها (حتی در قالب فروش فوق‌العاده) برای محصولات سایپا بیش از میزان تقاضای ثبت شده بوده است؛ لذا دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست و همه ثبت‌نام‌کنندگان به عنوان برنده اعلام خواهند شد.
براین اساس علیرغم اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مبنی بر اینکه یکشنبه هفته آینده (دوم مردادماه)، قرعه‌کشی این مرحله از فروش خودروها با نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انجام و نتایج اعلام خواهد شد، همانطور که اشاره شد، میزان عرضه خودروها (حتی در قالب فروش فوق‌العاده) برای محصولات سایپا بیش از میزان تقاضای ثبت شده بوده است؛ لذا دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست و همه ثبت‌نام‌کنندگان به عنوان برنده اعلام خواهند شد.

این مدت به سبب تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجد شرایط بودن در نظر گرفته شده است.همچنین منوچهر منطقی- معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز اعلام کرده است: خوشبختانه باید این خبر را بدهیم که تمامی خودروهای گروه سایپا در دور دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از روند قرعه‌کشی خارج شده‌اند. امید است که تا مرحله بعدی، محصولات سایر خودروسازان نیز از قرعه‌کشی خارج شوند.

 
منبع ایسنا


نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (2 مرداد 1401 ساعت 00:04)

    اگه بلد نیستید ماشین بسازید لطفا اسم خودروسازی از جلوی شرکتون بردارید بنویسید مونتاژ کار چینی

  • milad milad (31 تیر 1401 ساعت 00:44)

    اینقدر قیمتهاشون بالا بود که زیاد تفاوتی با ازاد نداشت بخاطر همینم مورد استقبال نبود البته سایپا خودشم همینو میخواست