1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. معاون صمت: تندر 90 با قوای محرکه جدید می آید؛ روس ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه آن معرفی کردند

معاون صمت: تندر 90 با قوای محرکه جدید می آید؛ روس ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه آن معرفی کردند

31 تیر 1401
  • 5

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت خودرو ال 90 با قوای محرکه جدید داخلی یا خارجی از سال آینده به خطوط تولید خبر داد.

منوچهر منطقی در حاشیه مراسم رونمایی پیکاپ کارون، جدیدترین محصول شرکت زامیاد افزود: خودروی ال ۹۰ دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است، مجموعه ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۷۰ درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم ۳۰ درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم می توان دوباره خودروی ال۹۰ کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

منطقی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت بلا استفاده این محصول با همکاری های بین المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی بودند عرضه کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در تلاشیم نمونه های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه‌داد: روس‌ها گزینه های خوبی برای قوای محرکه ال۹۰ معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه های داخلی نیز مطرح است.

منطقی اضافه کرد: باید ببینیم از نظر کیفیت و سطح قیمتی کدام قوای محرکه مناسب این محصول خواهد بود تا بتوانیم خودرویی بهینه به بازار عرضه کنیم.

 


نظرات

  • میثم میثم (1 مرداد 1401 ساعت 10:19)

    متاسفانه این همه هزینه میشه تا خودرو 20 سال پیش رو مجدد تولید کنن، خب به جای سرمایه گذاری روی خورو 20 سال پیش یه خودرو به روزتر تولید کنین، من نمیدونم این مافیای خودروسازی کی میخواد دست از سر مردم بیچاره برداره.

  • safir1362 safir1362 (1 مرداد 1401 ساعت 08:18)

    سلام.
    موتور داخلی چی میخواین بزارین ؟
    ایرانخودرو موتور 1600 پیکان و روآ میزاره
    سایپا موتور 1500 تیبا میزاره.
    پارس خودرو هم موتور مزدا 1600 یا 1500 تیبا.

  • علی علی (1 مرداد 1401 ساعت 01:18)

    از آقای منطقی که چندین دهه هست جزو سردمداران خودرویی کشور بودن و یکی از بانیان اصلی وضع موجود خودرویی هستند انتظاری بیش از نمیره!
    اما آقای منطقی...
    اون ال‌نودی که مردم ازش راضی بودن قیمتش با پژو ۴۰۵ دوگانه کارخونه تقریبا یکی بود که یعنی حدودا میشه ۱۵۰ تومن!
    بعد اون ال‌نود بسیاری از قطعات حساس و های تکش فرانسوی بودن که باعث میشد ملت چشمشون رو بر قیافه‌ی زمخت و جلو داشبورد افتضاحش ببندن و اونو بخرن.
    مسلما شما اینها رو می‌دونید اما میخواید به گاریسازان داخلی کمک کنید تا مثل بقیه فرانسوی‌هایی که ایرانیشون کردین و کیفیتشون رو به نابودی کشوندین اینو هم دوباره تولید کنید تا با گول زدن مردم به اینکه این ال‌نود همون کیفیت قبل رو داره با قیمت‌های نجومی حاشیه بازار (احتمالا بیش از ۴۰۰ میلیون) در این بازار کاملا انحصاری به مردم بیچاره بفروشید.
    خدا لعنت کنه ظالمین رو...

  • سید سید (31 تیر 1401 ساعت 18:57)

    اینهمه ماشین خوب و زیبا تو دنیا است چرا باید زشت ترین خودرو برا ما بیاید همان بهتر که نیاید ال 90 هم شد ماشین

  • حسین حسین (31 تیر 1401 ساعت 18:52)

    به نظر من بهتره موتورِ پیکانِ وانت آریسان را برداریم و یه تندر90 دیفرانسیل عقب دوگانه سوز تولید کنیم!!!
    اگر دقت کنیم صنعت خودروسازی از زمانی به این حال و روز افتاد که با پیکان خداحافظی کرد(البته قبلش هم کارشناسان هشدار داده بودند که آه و نفرین پیکان دامنگیر خواهد بود).