1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. امکان واریز وجه منتخبین قرعه کشی خودرو از سوم مرداد؛ نتایج عصر یکشنبه اعلام می شود

امکان واریز وجه منتخبین قرعه کشی خودرو از سوم مرداد؛ نتایج عصر یکشنبه اعلام می شود

1 مرداد 1401
  • 0

دور دوم قرعه کشی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، امروز با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان انجام شد. براساس اعلام قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نتایج روز یکشنبه، ساعت 17 اعلام شده و نتایج برروی سامانه قابل دسترسی است. وی افزود که برندگان قرعه کشی می توانند از روز بعد، دوشنبه مورخ سوم مرداد به واریز وجه بپردازند. 

ثبت نام در این مرحله از قرعه کشی خودرو که بصورت عرضه یکپارچه، از شنبه هفته گذشته، ۲۵ تیر ماه آغاز شد و تا روز سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه یافت و آمار ثبت نام اولیه متقاضیان خرید خودرو برای هر یک از شرکت های خودروسازی به تفکیک مشخص شد.

در این دور از قرعه کشی مجموعاً، پنج میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۱۴ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد در طرح عادی، پنج میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر پس از احراز هویت، واجدین شرایط لازم تعیین شده واز این تعداد، ۱۰۵ هزار و ۶۷۴ نفر نیز شرایط لازم را دارا نبوده و از دایره قرعه کشی حذف شده اند.

در طرح فروش یکپارچه ویژه طرح جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران)، در مجموع ۳۱۷ هزار و ۲۴۱ نفر ثبت‌نام کرده که از این تعداد به ترتیب ۱۹۹ هزار و ۹۲۷ نفر واجد شرایط و به‌تبع ۱۱۷ هزار و ۳۱۴ نفر فاقد شرایط معرفی شده‌اند.

بر اساس ظرفیت اعلام شده شرکت‌های خودروساز، خودروسازی سایپا ۶۱ هزار و ۴۸۳ دستگاه، گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۵ هزار دستگاه، اتومبیل‌سازی فردا ۱۰۰۴ دستگاه، بهمن ‌موتور ۹۳۰ دستگاه، خودروسازی ایلیا ۱۱۱ دستگاه و آرین‌پارس موتور ۱۰۰ دستگاه خودرو عرضه کرده‌اند.  

طبق اعلام امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، احتمال بسیار عصر فردا (یکشنبه دوم مرداد ماه) نتایج اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند نتیجه نهایی را از طریق سامانه یکپارچه به آدرس  sale.iranecar.com مشاهده  کنند.  

طبق اعلام وی، واریز وجه از ساعت هشت صبح روز دوشنبه (سوم مردادماه) لغایت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (ششم مرداد ماه) فراهم خواهد بود.

تاکید می‌شود، برابر ظرفیت‌های ارائه شده برای محصولات، ظرفیت رزرو نیز در نظر گرفته شده است که پس از اتمام زمان تکمیل وجه منتخبان اصلی، در صورت عدم واریز وجه توسط منتخبان اصلی، رزروی‌ها جایگزین خواهند شد.

همچنین سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در روز وز گذشته، جمعه طی بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه، با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در نظر دارد که خودروها به طور کلی از چرخه قرعه‌کشی خارج شوند، گفت: همانگونه که خودروسازی سایپا به جز دو خودرو، همه محصولات خود را از فرآیند قرعه‌کشی خارج کرد، به تدریج عرضه همه محصولات خارج از روند قرعه کشی انجام خواهد شد.

 
منبع ایسنا


نظرات