1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. مشکل ثبت‌نام‌کنندگان تیبا تا قرعه‌کشی دور اول، برطرف می‌شود

مشکل ثبت‌نام‌کنندگان تیبا تا قرعه‌کشی دور اول، برطرف می‌شود

1 مرداد 1401
  • 2

اوایل خردادماه، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از عدم تمدید اعتبار ایمنی سه خودروی سمند، تیبا و تیبا ۲ خبر داد و تاکید کرد بر این اساس این خودروها شماره‌گذاری نمی‌شوند. پس از آن، چند هفته بعد، رئیس پلیس راهور فراجا نیز اعلام کرد: بر اساس ابلاغ سازمان ملی استاندارد، همه مدل‌های سمند و تیبا (جز سمند سورن) به سبب نداشتن ایمنی، دیگر شماره‌گذاری نخواهند شد.

این در حالیست که توقف تولید این خودروها، مُهر نهایی خورده است؛ اما بر اساس توافق وزارت صمت و سازمان استاندارد، برای خودروهایی که از پیش ثبت سفارش شده‌اند، تعداد مشخصی در جهت ایفای تعهدات تولید خواهد شد و پس از آن تولید این خودروها متوقف شود.

تیبا از اواخر تیرماه دیگر تولید نمی‌شود و ثبت‌نام جدید نخواهد شد. تولید دو خودروی دیگر هم یک تا دو ماه دیگر متوقف می‌شود؛ البته اخیرا خبری مبنی بر" لغو ممنوعیت شماره‌گذاری تیبا و سمند" منتشر شد که در نتیجه پیگیری‌ها، تاکید شد این دست از خودروها شامل ۵۰ هزار دستگاه خودرو سمند و تیباست که مربوط به سفارش‌های گذشته بوده است.

با توجه به اینکه تعدادی از مشتریان این خودرو، پیش از این اعلام توقف تولید خودروها، اقدام به خرید این خودروها (فروش‌هایی که آخرین آن، اولین دوره فروش یکپارچه خودرو)، دچار مشکل و تردید شدند که به‌واسطه اظهارنظر مدیر کل دفتر نظارت اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه "تا زمانی که عیوب خودروهای سمند، تیبا صندوق‌دار و تیبا ۲ رفع نشود، از تمدید اعتبار آن‌ها جلوگیری می‌شود و شماره‌گذاری نخواهند شد.

بر این اساس، مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در توییتی اعلام کرده است: برای حل مشکل ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تیبا تا قرعه‌کشی اردیبهشت، اقدامات اصلاحی فنی و ایمنی‌ساز از سوی دفتر صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده که توسط سایپا و زیر نظر شرکت بازرسی در حال انجام است و خودروساز، ملزم به خدمات پس از فروش ویژه و رایگان به این مشتریان شده است. 

 
منبع ایسنا


نظرات

  • مصطفی مصطفی (3 مرداد 1401 ساعت 17:51)

    من یه تیبا 2 دارم اما فعلا پلاک نشده
    دور اول قرعه کشی یکپارچه بوده

  • کاربر سایت کاربر سایت (2 مرداد 1401 ساعت 14:10)

    کل خودرو ساز های جهان به دنبال خودرو های برقی و نوین هستند ما حالا در گیر قرعه کشی تیبا هستیم
    اگه ماشین مثل تیبا در سطح جهان وجود نداره چرا از خط تولید خارجش می کنید !