1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. مهلت پرداخت مالیات برای خودروهای بیش از یک میلیارد تومان

مهلت پرداخت مالیات برای خودروهای بیش از یک میلیارد تومان

2 مرداد 1401
  • 3

سازمان امور مالیاتی کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از تعیین فرصت یک ماهه برای پرداخت مالیات دارندگان خودروهای  بیش از 10 میلیارد ریال خبر داد.

 سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: مالکان خودروهایی با ارزش بیشتراز یک میلیارد تومان که برای آنها برگ اجرایی پرداخت مالیات صادر شده است، یک ماه برای پرداخت مالیات فرصت دارند.

در این اطلاعیه ذکر شده است:

پیرو اعلام مالیات مالکان خودروهای با مجموع ارزش بیش از ۱۰میلیارد ریال در اجرای حکم بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، برگ اجرایی وصول مالیات مذکور برای مالکان خودروهای یاد شده که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نکرده‌اند صادر و از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir به آنها ابلاغ و از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی شده است؛ لذا این اشخاص حداکثر یک ماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.در غیر این صورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف و بازداشت اموال اعم از منقول و غیرمنقول نسبت به وصول مالیات و ده درصد آن به‌عنوان هزینه اقدام خواهد شد.

طبق این اطلاعیه، برای دارندگان خودروهای مذکور که نسبت به مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی معترض هستند، این امکان وجود دارد که در سامانه ذکر شده با ثبت «عدم‌پذیرش» اعتراض خود را اعلام کنند تا به اعتراض آنان رسیدگی شود.

 
منبع ایرنا


نظرات

  • ایرانی ایرانی (3 مرداد 1401 ساعت 02:54)

    اداره مالیاتی دزد سر گردنه پول زور میگیره هیچ کاری نمیکنن واسه کشور فقط دستشون کردن تو جیب مردم. جیب کیو پر میکنن یا کی اختلاس شه باز خدا میدونه...

    Dr ilia Dr ilia (3 مرداد 1401 ساعت 18:36)

    اکثر کشور ها پولدار ها باید مالیات بدن.
    چرا عده ای ماشین میلیاردی سوار شن و عده موتور هم ندارن

  • gholi gholi (3 مرداد 1401 ساعت 00:24)

    دمتون گرم