1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ایلان ماسک قیمت محصولات خود را خجالت آور خواند

ایلان ماسک قیمت محصولات خود را خجالت آور خواند

13 مرداد 1401
  • 0

بر کسی پوشیده نیست که تسلا قیمت های خود را در طول سال افزایش داده است. امروز  کم‌هزینه‌ترین خودرو در خط تولید، مدل 3 است که از 46990 دلار شروع می‌شود. این رقم در چند سال گذشته، بیش از 10000 دلار بوده و این نشان دهنده حرکت رو به افزایش قیمت در  کل خودروهای تسلا است. ایلان ماسک خود این مسأله مطرح کرده و در رابطه با آن سخن گفته است.

ایلان ماسک افزایش قیمت محصولات خود را خجالت آور خواند2.jpg

 تنها در سال جاری، مدل X از اول ژانویه تا امروز شاهد افزایش قیمتی حدود 16000 دلار بوده است. وی به طور مستقیم به افزایش قیمت ها اذعان کرد:

ما چندین بار قیمت‌هایمان را افزایش داده‌ایم... رک و پوست کنده می  گویم که قیمت ها در سطح شرم‌آوری هستند. همچنین به گزارش اتوموتیونیوز، ماسک اخیراً اذعان کرده است که ما شوک های زیادی در زنجیره تأمین و تولید و تورم دیوانه کننده ای داشته ایم.

او همچنین معتقد است که اقتصاد به زودی بهبود پیدا کند. ماسک می گوید : من فکر می کنم تورم تا پایان سال کاهش یابد...  امیدوار هستم و این یک وعده نیست؛ من امیدوارم بالاخره بتوانیم قیمت ها را کمی کاهش دهیم.

ماسک بیان کرد: مسئله بزرگ ما درقیمت گذاری ترکیبی ناشی از مسائل تورم و مسائل زنجیره تأمین است.  وی یا بیان اینکه در حال حاضر دچار مشکلات بسیار زیادی در تولید است، معتقد است که این برند در ادامه سال به پیشرفت در این زمینه خواهد رسید. وی می گوید: «ما در حال حاضر 30 هزار خودرو در هفته تولید می کنیم، بنابراین گمان می‌کنم تا پایان سال، تولید 40 هزار هفته خودرو قابل انجام باشد.

علیرغم مشکلات زنجیره تأمین، تسلا به تازگی پربارترین ماه خود را در جهان به خوبی پشت سر گذاشته است و در حال حاضر، تلاش می کند تا این رمپ را به سمت تولید بیش از یک میلیون و دویست هزار خودرو در سراسر جهان افزایش دهد. 

 


نظرات