1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سخنگوی دولت: قیمت بنزین امسال افزایش نمی یابد

سخنگوی دولت: قیمت بنزین امسال افزایش نمی یابد

4 مرداد 1401
  • 0

سخنگوی کمیسیون اقتصادی دولت گفت: مکرراً اعلام می کنم که دستورالعملی برای افزایش قیمت در سال جاری وجود ندارد.

سید احسان خاندوزی گفت: طرحی که از ابتدای اسفندماه به شکل آزمایشی طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی انجام شده بود. پس از حدود 5 ماه از اجرای دوره آزمایشی، از ابتدای مرداد ماه متوقف شد و نتایج ارزیابی که در این دوره 5 ماهه چه گذشت، بنا شد که در جلسه ای با حضور رئیس جمهور و اعضای ستاد توان اقتصادی مطرح شود تا اگر ایرادات و اصلاحاتی لازم است و یا اگر نیاز است که توسعه پیدا کند یا به همین شکل آزمایشی متوقف باقی بماند، تصمیمی اتخاذ نشده است، اما هر تصمیمی که قرار باشد اتخاذ شود، ناقض این موضوع که افزایش قیمت نخواهیم داشت، نیست.

کمیته اطلاع رسانی دولت در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که « طرح بازتوزیع یارانه بنزین» را در راستای اجرای عدالت و بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد در ستاد اقتصادی دولت مطرح کرد و قرار است که در برخی از نقاط کشور مثل کیش اجرا کرد.

در این گزارش اعلام شد که قیمت بنزین یارانه‌ای 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد 3 هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می‌توانند سهیمه بنزین یارانه‌ای خود را به دیگران انتقال داده و یا به فروش برسانند. بر این اساس، پس از تست فنی این طرح در بهمن‌ماه، از اول اسفند ماه سال گذشته، اعطای 20 لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به شکل آزمایشی آغاز شد.

 


نظرات