1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای، رهبر جدید صنعت خودرو از پورشه 911 الهام می گیرد

هیوندای، رهبر جدید صنعت خودرو از پورشه 911 الهام می گیرد

6 مرداد 1401
  • 0

هیوندای کم کم به عنوان یکی از رهبران جدید صنعت خودرو در عرصه پرفورمنس ظاهر می شود. این شرکت کره ای اکنون طیف گسترده ای از خودروهای اسپرت احتراقی با برند N را در اختیار دارد و در حال آماده شدن برای ورود به بخش عملکرد الکتریکی با مدل های پیش نمایش شده توسط کانسپت های RN22e و N Vision 74 است. اما این همه الهام از کجا می آید؟ 

Hyundai Boss Praises The Porsche 911 5.jpeg

چانگ اخیراً در جریان رویدادی برای معرفی سدان الکتریکی Ioniq 6 با CarExpert استرالیا صحبت کرد. وی اعتراف کرد که پورشه 911 برای او بسیار خاص است و از استراتژی پورشه برای سنتی نگه داشتن چیزها و عدم تغییر دائمی مفهوم آن الهام گرفته است. به گفته جیهون جای چانگ، مدیرعامل جهانی این برند، این خودرو، اسطوره خودروهای اسپرت است. می‌توانیم الهام‌گیری از 911 را در آیکونیک 6 ببینیم.

چانگ  گفته است:

ساخت خودرویی مانند پورشه 911 نه تنها چندین دهه طول می‌کشد، بلکه نیازمند تعهدی تزلزل‌ناپذیر برای بهبود چیزی است که اکثر مردم قبلاً معتقد بودند که خودروی اسپورتی کامل است. چسبیدن (تأکید) به یک طراحی و عدم تغییر دائمی آپشن ها، موضوعی است که آن خودرو را بسیار خاص می کند. 911 تغییر نمی کند. کسی نمی تواند چیزی مانند 911 را تقلید کند.

Hyundai Boss Praises The Porsche 911 6.jpeg

تا حدودی می‌توانیم الهام‌گرفتن از 911 را در هیوندای آیونیک 6 ببینیم. در حالی که این دو محصول مفاهیم بسیار متفاوتی دارند و در عین حال، شباهت‌هایی نیز وجود دارد. اسپویلر کوچک پورشه مانند زیر شیشه عقب به شکل انتهای عقب را فراموش نکنید که به Ioniq 6 نمایه ای به یاد ماندنی می بخشد که مطمئناً تحسین ها را برمی انگیزد.
در حالی که 911 از نظر پیشرانه سبک سنتی را حفظ می کند، هیوندای می خواهد با بخش N خود به سمت عصر الکتریکی حرکت کند.

Hyundai Boss Praises The Porsche 911  4.jpeg

 
منبع insideevs


نظرات