1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تاتا موتورز فروش را با کاهش کمبود تراشه افزایش می‌ دهد

تاتا موتورز فروش را با کاهش کمبود تراشه افزایش می‌ دهد

6 مرداد 1401
  • 0

تاتا موتورز انتظار دارد که تقاضای فروش خودروهایش از جمله در واحد لوکس جگوار لندرور (JLR) را افزایش دهد، زیرا کمبود نیمه هادی، حتی با وجود زیان سه ماهه بیشتر در هزینه های بالاتر کاهش می یابد.

این خودروساز زیان خالص تلفیقی 50.07 میلیارد روپیه (626.88 میلیون دلار) را برای سه ماهه منتهی به 30 ژوئن گزارش کرد، در حالی که سال قبل از آن 44.51 میلیارد روپیه زیان داشت.

پی بی بالاجی، مدیر ارشد مالی این شرکت گفت، جگوار لندرورف عمدتاً به دلیل اختلال در زنجیره تامین، افزایش تولید کندتر از حد انتظار مدل‌های جدید رنج روور و رنج روور اسپرت و قرنطینه‌های مرتبط با COVID-19 در چین ضربه خورد.

بالاجی در یک کنفرانس تلفنی پس از کسب درآمد گفت: "ما از عملکرد خود در این سه ماهه ناامید هستیم و قصد داریم قوی تر برگردیم."

با کاهش کمبود تراشه، او انتظار دارد 90 هزار دستگاه خودروی JLR را به صورت عمده در سه ماهه جاری بفروشد؛ بالاتر از پنج سه ماهه گذشته، از جمله سه ماهه ژوئن که 72000 دستگاه فروخت که 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
بالاجی گفت انتظار می رود با وجود نگرانی ها در مورد تورم، نرخ بهره و وضعیت ژئوپلیتیک، تقاضا همچنان قوی باقی بماند.

او گفت: «اگر به بخش‌هایی که ما در آن قرار داریم نگاه کنید، این بخش‌ها لوکس هستند و در مقایسه با سایرین ریسک کمتری دارند و کمتر مستعد رکود هستند.

بالاجی گفت که دفتر سفارش فعلی JLR 200,000 دستگاه است و برای پر کردن خط لوله خرده فروشی فرسوده خود، این شرکت به 100,000 وسیله نقلیه دیگر نیاز دارد.
تاتا انتظار دارد هزینه سرمایه ای 2.6 میلیارد پوندی (3 میلیارد دلار) در JLR برای کل سال، از جمله برای برقی کردن پرتفوی خود، داشته باشد.

در بازار داخلی خود، تاتا پیشتاز فروش خودروهای برقی است و به سرعت در حال افزایش سهم بازار خود از خودروهای موتور احتراقی است.

بالاجی گفت که کمبود تراشه در بازار داخلی به وضوح در حال کاهش است زیرا خودروساز برنامه ای برای تعطیلی ندارد و با تثبیت قیمت کالاها نیز انتظار افزایش قابل توجهی در قیمت خودرو در آینده وجود ندارد.

تاتا، مانند سایر خودروسازان، از آوریل 2021 تاکنون شش برابر قیمت خودروهای خود را افزایش داده است تا هزینه های بالاتر را جبران کند.

 
منبع رویترز


نظرات