1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تولید تویوتا به علت باران های شدید کاهش یافت

تولید تویوتا به علت باران های شدید کاهش یافت

8 مرداد 1401
  • 0

این خودروساز روز جمعه گفت که بارش های شدید در غرب ژاپن باعث از دست رفتن حدود 1000 وسیله نقلیه اضافی برای شرکت تویوتا موتور در ماه جولای خواهد شد و مجموع کاهش تولید تخمینی خود را برای این ماه به 5200 رساند.

این دومین بار در این هفته است که تویوتا کاهش تولید داخلی خود را که در ابتدا گفته بود در مجموع به 4000 دستگاه می‌رسد، با یک تغییر اعلام می کند.پیش از این گفته شده بود که باران شدید در استان آیچی تویوتا و مناطق اطراف آن بر خرید قطعات تاثیر گذاشته و باعث شده است که این خودروساز تولید در برخی از خطوط کارخانه های داخلی را متوقف کند.

تویوتا اعلام کرد که تولید را در روز دوشنبه در دو خط در کارخانه شرکت صنایع تویوتای خود که خودروی اسپرت RAV4 (SUV) تولید می کند، از جمله برای نسخه هیبریدی پلاگین متوقف می کند.

سخنگوی این شرکت قبلا گفته بود که کاهش تولید، دستیابی به هدف تولید جهانی حدود 800 هزار خودرو در ماه جولای را برای این خودروساز دشوار می کند.تویوتا اعلام کرد که تولید این هفته برای سه ماهه آوریل تا ژوئن حدود 10 درصد کمتر از برنامه اولیه خود بود، اگرچه از ماه آگوست به بعد نسبتاً خوش بینانه در مورد تجارت خود ثبت کرد.

تولید آن در ماه‌های اخیر تحت تأثیر کمبود تراشه‌های جهانی و همچنین قرنطینه‌های مرتبط با کویید19 در چین قرار گرفته است.

 
منبع رویترز


نظرات