1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مالیات از خودروهای لوکس، با هدف اصلاح نظام مالیاتی کشور

مالیات از خودروهای لوکس، با هدف اصلاح نظام مالیاتی کشور

11 مرداد 1401
  • 1

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اخذ مالیات از خودروهای لوکس قیمت آنها را افزایش نمی دهد؛ زیرا این قانون به منظور اصلاح نظام مالیاتی کشور تصویب شده است.

هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر هدف مجلس از تصویب قانون مالیات بر خودروهای لوکس بیان کرد: هدف مجلس از تصویب قانون مالیات بر دارایی ها و از جمله مالیات خودرو و خانه های لوکس، کنترل بازار خودرو و مسکن نیست بلکه با توجه به این که در کشورهای مختلف دنیا هم افرادی که درآمد بیشتری دارند، ملزم به پرداخت مالیات هستند و درآمد افراد مبنای مالیات است؛ مجلس نیز با تصویب این قانون تصمیم به تغییر نظام مالیاتی کشور گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از روش های سنجش درآمد افراد دارایی های گران قیمت از جمله خانه های مجلل و خودروهای لوکس است که با توجه به بهینه سازی سیستم مالیاتی کشور مالکان خانه ها و خودروهای لوکس و گران قیمت ملزم به پرداخت مالیات بر دارایی خود هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص خودروهایی که بر اثر تورم به قیمت بیش از یک میلیارد تومان رسیده و اکنون مشمول مالیات شده اند گفت: اینکه تورم باعث افزایش قیمت خودرو شده درست است اما همه افراد جامعه نمی توانند خودرو یک میلیارد تومانی داشته باشند.

بیگی نژاد افزود: در خصوص تاثیر مالیات بر قیمت خودروهای لوکس گفت: مالیات ستانی از خودروهای لوکس تاثیری بر قیمت آنها ندارد چراکه این قانون با هدف اصلاح نظام مالیاتی کشور به تصویب رسیده است.



نظرات

  • فاطمه فاطمه (15 مرداد 1401 ساعت 00:48)

    مالیات ستانی از خودروهای لوکس تاثیری بر قیمت آنها ندارد چراکه این قانون با هدف اصلاح نظام مالیاتی کشور به تصویب رسیده است.مگه هر چیزی که تواین مملکت هدفش یه چیز هست اتفاق میفته که چون هدفتون مالیات گرفتنه پس طرف که ماشینش خدا تومنه قیمت مالیاتی که معلوم نیست کجا خرج میشه و شفاف سازی صورت نمیگیره رو میکشه رو قیمت ماشینش و هرچی قیمت اونا افزایش پیدا کنه قیمت ماشینای دیگه هم به نسبت افزایش پیدا میکنه حالا شما هی بگو هدف یه چیز دیگست کشورای دیگه دنیا مالیاتی که میگیرن خرج مردم و شهرو کشورشون میکنن شما چطور ؟